خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا :

به‌روزرسانی نرخ انواع مشروبات برای تعیین جرایم است/ محاسبه قیمت‌ مشروبات براساس دلار آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۲۱

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: در کشورمان هم براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای برخورد با ورود کالاهایی که هم به لحاظ ممنوعیت شرعی و هم ممنوعیت قانونی یا محدودیت مجاز نیستند و نباید واردات شوند، این کالاها باید نرخ‌گذاری و قیمت‌آنها به روز شود.

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتشار فهرستی از نرخ به روز شده انواع مشروبات الکلی اظهار داشت: براساس قانون هر کالای مکشوفه قاچاق چه ممنوعه شرعی، چه ممنوعه قانونی و چه ممنوعه با محدودیت زمانی مصوب دولت باشد، باید برای اخذ جریمه ارز‌ش‌گذاری شوند که این ارزش‌گذاری از طریق سامانه‌های موجود به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این کالاها در ایران ممنوع است اما در کشورهای دیگر استفاده از آنها ممنوعیت ندارد و قیمت‌گذاری شده‌اند. سامانه‌ای تحت نظارت سازمان جهانی گمرک فعال است که تمام کالاهایی که در دنیا دارای یک ماهیت مستقل هستند و در سازمان جهانی گمرک شناسایی شده‌اند،‌ در این سامانه ارزش‌گذاری و قیمت‌ آنها اعلام می‌شود.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در کشورمان هم براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای برخورد با ورود کالاهایی که هم به لحاظ ممنوعیت شرعی و هم ممنوعیت قانونی یا محدودیت مجاز نیستند و نباید واردات شوند، این کالاها باید نرخ‌گذاری و قیمت‌آنها به روز شود.

لطیفی با بیان اینکه تمام نرخ این کالاها به روز می‌شود تا میزان جرایم تعیین شود، گفت: به همین دلیل این لیست از سوی اداره ارزش گمرک تهیه شده و وظیفه این اداره ارزش‌گذارای تمام کالاها براساس سامانه‌های بین المللی است تا مرکز جرایم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و حتی دادگاه‌ها براساس این قیمت‌ها جرایم را تعیین و اعمال قانون  متناسب با قیمت‌های به روز باشد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اعمال قانون برای تخلف شرعی، میزان محاسبه جرایم نقدی هم باید مشخص شود، اظهار داشت: یک بخشی از جرایم قاچاق کالای غیرمجاز مربوط به جرایم نقدی است که براساس قیمت‌های اعلام شده، تعیین می‌شود بنابراین می‌توان جرایم نقدی مرتبط با ستاد قاچاق کالا و ارز و گمرک را براساس این شاخص، محاسبه کرد.

سخنگوی گمرک ایران در پاسخ به این سوال که نرخ پایه قیمت‌های اعلام شده انواع مشروبات بر چه اساسی بوده، گفت: قیمت پایه این کالاهای غیرمجاز صرفا سامانه‌های بین المللی است که اداره ارزش گمرک وظیفه احصای قیمت این کالاها را دارد و در کشور قیمت‌های جهانی با نرخ دلار آزاد محاسبه شده است .           

   

به‌روزرسانی نرخ انواع مشروبات برای تعیین جرایم است/ محاسبه قیمت‌ مشروبات براساس دلار آزاد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز