خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

افزایش قیمت آهن و فولاد با وجود رکود فصلی/ عرضه فولاد در بورس را قبول نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۷۰

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران اظهار داشت:‌ معمولا در پاییز و زمستان در بازار رکود ایجاد می‌شود ولی قیمت‌ها به علت شرایط موجود که مشخص نیست با چه مکانیزمی تعیین تکلیف می‌شود، در روزهای اخیر افزایش قیمت جزئی داشته است.

حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار آهن و فولاد اظهار کرد:‌ در این فصل از سال نیاز واقعی بازار آهن و فولاد تامین شده است و بعد از این به علت سرمای هوا معمولا با کاهش مصرف آهن و فولاد مواجه می‌شویم. بنابراین در پاییز و زمستان رکودی در بازار ایجاد می‌شود.

وی افزود: قیمت‌ها هم به علت شرایط موجود که مشخص نیست قیمت با چه مکانیزمی تعیین تکلیف می‌شود، در روزهای اخیر افزایش قیمت جزئی داشته است.

وی افزود:‌ به نظر می‌رسد افزایش قیمت جزئی آهن و فولاد در اثر نوسانات نرخ ارز یا دیگر عوامل باشد، وگرنه مصرف در بازار افزایش پیدا نکرده است تا به خاطر افزایش تقاضا و کمبود کالا با افزایش قیمت مواجه شده باشیم. نوسانات قیمتی در این بازار حدود هر کیلوگرم 200 تا 300 تومان بوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که برنامه روشنی برای موضوعات اقتصادی تعریف نکرده و به خوبی به آن عمل نکنیم، به نتیجه نمی‌رسیم. دولت قبل در ماه‌های پایانی بازار را رها کرده بود، دولت جدید برای نظم‌بخشی به بازار تلاش می‌کند اما اگر روش‌ها همان روش‌های قدیمی باشد به نتیجه نمی‌رسد. همه ضوابط قانونی رعایت شود و بر مبنای قانون پیش برود چون اگر شکل دستوری به خود بگیرد ما با همان مشکلات قبلی مواجه خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر طرح مجلس پیرامون عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا  بر بازار این اقلام گفت: برای قضاوت در مورد طرح ساماندهی بازار فولاد و انتقال همه زنجیره به بورس کالا باید عملکرد بورس را بررسی کنیم. به عنوان نماینده چندهزار واحد صنفی می‌گویم که ما در اتحادیه آهن و فولاد اساسا بورس را برای عرضه این کالا قبول نداریم.

این فعال صنفی تصریح کرد: در فضای فعلی عرضه فولاد در بورس وضعیت را بهتر نخواهد کرد و اشکالات ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز