خبرگزاری کار ایران

بروزرسانی تا ساعت ۰۰ ۴ آبان؛

حمله سایبری به سامانه پمپ‌بنزین‌ها/مردم با نرخ آزاد سوخت‌گیری کنند/ تشکیل جلسه فوری برای رفع اختلال شبکه/ تا فردا تمامی جایگاه‌ها وارد مدار خواهند شد/ سهمیه‌ها محفوظ است+ لیست جایگاه‌های فعال

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۶۰

تا ظهر فردا تمامی جایگاهها در سراسر کشور امکان توزیع سوخت با نرخ دوم را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی فروزنده در جمع خبرنگاران،  درباره مشکل تامین سوخت در جایگاه‌ها اظهار داشت: مشکل مربوط به بروز مشکل فنی است و فعلا سیستم جایگاه‌ها امکان خوانش کارت هوشمند را ندارند.

وی افزود: مردم امکان سوخت‌گیری بدون کارت و با نرخ آزاد را دارند.

سخنگوی وزارت نفت با بیان اینکه فعلا به دلیل مشکل فنی امکان سوخت‌گیری با کارت وجود ندارد و سامانه دچار وقفه شده است، گفت: مردم امکان تامین سوخت با نرخ آزاد را دارند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سامانه آف‌لاین است مشکلی برای سهمیه سوخت مردم ایجاد نخواهد شد.

فروزنده بیان کرد: کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل فنی هستند که بزودی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت نفت درباره تعطیلی کامل پمپ بنزین ها تاکید کرد: تا دقایقی دیگر فعالیت جایگاهها برای تامین سوخت مراجعین ازسرگیری خواهد شد.

وی یاد آور شد: زمان اتصال سامانه جهت سوخت‌گیری با کارت فعلا مشخص نیست زیرا فعلا اطلاعاتی در زمینه اینکه بانک ملت با شاپرک دچار مشکل شده، در دسترس نیست.

فروزنده گفت: مامورین شرکت ملی پخش در حال اعزام به برخی جایگاه‌ها برای اصلاح دستی سامانه و برقراری ارتباط به منظور تامین سوخت هستند.

نگران بنزین سهمیه‌ای نباشید

علی فروزنده در خبری دیگر اظهار داشت: منشا، مشکل نرم افزاری و فنی در سامانه سوخت بوده که جایگاه ها را دچار وقفه کرد.

وی افزود: جلسه ای در شرکت ملی پخش در حال برگزاری است و کارشناسان در حال بررسی موضوع و مشخص کردن منشا و راه اندازی مجدد سیستم هستند.

وی تاکید کرد: مشکلی بابت تهیه سوخت ایجاد نخواهد شد و نگرانی بابت سهمیه ها وجود ندارد و به محض اینکه سامانه وارد مدار می شود، سهمیه قابل استفاده خواهد بود.

سخنگوی وزارت نفت با اعلام اینکه بر اساس گزارش‌ها در برخی مناطق سوخت با نرخ آزاد ارائه می‌شود، گفت: به مدار برگشتن جایگاه‌ها زمان بر است مردم کمتر به جایگاه‌ها مراجعه کنند و منتظر اطلاع رسانی آتی باشند.

وی یاد آور شد: مشکل بوجود آمده فنی است و بنزین گران نخواهد شد.

مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتی است

در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور در روز جاری اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صادر شد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود.

30 درصد جایگاه‌ها برقرارند/ 12 پمپ‌بنزین در تهران سوخت ارائه می‌کنند+ اسامی جایگاه‌ها

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد جایگاه‌ها در کل کشور با نرخ دوم امکان ارائه سوخت را دارند و در تهران نیز 12 باب جایگاه امکان توزیع سوخت را دارند.

فاطمه کاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکل توزیع سوخت در جایگاه‌های کشور اظهار داشت: متخصصین فنی شرکت ملی پخش در حال برطرف کردن مشکل هستند که به محض برطرف شدن اختلال، تمامی جایگاه‌ها به مدار بازخواهند گشت.

وی ادامه داد: فعلا مراجعین می‌توانند با سوخت 3000 تومانی بنزین دریافت کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد جایگاه‌ها در کل کشور با نرخ دوم امکان ارائه سوخت را دارند و در تهران نیز 12 باب جایگاه امکان توزیع سوخت را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در تهران جایگاه‌های مفتح، شریعتی، سیدخندان، میدان کشتارگاه، آریاشهر، میدان آزادی، اتوبان همت، شهرری و خیابان دماوند امکان ارائه سوخت را دارند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خطاب به مردم توصیه کرد: اگر ضرورتی ندارد به جایگاه مراجعه نکنند تا مشکل برطرف شود.

توزیع سی‌ان‌جی مشکلی ندارد/ بزودی ارسال بنزین از سرگیری می‌شود

همایون صالحی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اعلام اینکه جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی مشکلی ندارد و تحویل سوخت کماکان برقرار است، درباره توزیع بنزین اظهار داشت: بدلیل اختلای در دیتا سنتر سامانه جایگاهها فعلا امکان سوختگیری بنزین و نفت گاز با کارت 1500 و 3000 تومانی فراهم نیست.

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاهداران افزود: اکنون در حال اصلاح سیستم جایگاهها هستند تا با ارائه کد  به جایگاهها و بر طرف شدن مشکل فنی امکان تامین سوخت با نرخ آزاد فراهم  شود. 

فروش نقدی بنزین/ مشکل جایگاه‌های سوخت در اسرع وقت حل می‌شود

 استاندار تهران با اشاره به فروش نقدی بنزین گفت: مشکل جایگاه‌های سوخت در اسرع وقت حل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در مورد وضعیت پمپ بنزین ها اظهار داشت: مشکل نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که در اسرع وقت حل می شود.

وی ادامه داد: هر چند فروش بنزین با کارت سوخت دچار مشکل نرم افزاری شده، اما اکنون فروش بنزین آزاد به صورت نقدی در جایگاه های سوخت انجام می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم نگرانی نداشته باشند چرا که مشکل به سرعت حل می شود.

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها/ اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر می‌شود

رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها نوشت: جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نورنیوز رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها نوشت:

«اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.»

این در حالی است که علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد که ان خبر را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

اختلال در ارائه خدمات برخی جایگاه‌های عرضه سوخت به‌زودی رفع می‌شود

وزیر کشور گفت: اختلال در ارائه خدمات در بعضی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به‌زودی رفع می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی درباره اختلال به‌وجودآمده در ارائه خدمات بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت، گفت: اختلال در ارائه خدمات در بعضی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به‌زودی رفع می‌شود.

وزیر کشور تأکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: مشکل عرضه سوخت در همه جایگاه‌ها به‌صورت دستی در حال رفع شدن است و تا چند ساعت آینده این مشکل در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور برطرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، جلیل سالاری گفت: مشکل در پیز اختلال ارتباطی به وجود آمده میان سامانه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت با سامانه مرکزی پدید آمده که این چالش در حال بررسی و رفع است.

وی تاکید کرد: برای رفع این مشکل به‌صورت دستی در حال اقدام هستیم و سیستم آفلاین داخل جایگاه‌ها عرضه سوخت را با نصب نرم‌افزار، فعال می‌کنیم و ارتباط بین ترمینال و مرکز در بعضی از جایگاه‌ها برقرار شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: هم‌اکنون امکان سوخت‌گیری در حدود ۱۵ جایگاه عرضه سوخت در شهر تهران فراهم شده است و در استان‌ها نیز به همین ترتیب عمل کرده‌ایم.

سالاری تأکید کرد: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اعزام به جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور هستند و به‌تدریج، به تعداد جایگاه‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

احتمال حمله سایبری در حال بررسی است

وی در واکنش به مطرح شدن گزینه حمله سایبری در بعضی از رسانه‌ها گفت: این مورد هم‌اکنون در حال بررسی است که ببینیم آیا مشکل نرم‌افزاری یا حمله سایبری بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این که تا چند ساعت آینده سامانه فعال شده و مشکل عرضه سوخت در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور رفع می‌شود، گفت: هم‌اکنون به لحاظ جابجایی و انتقال فرآورده در کشور مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌سازی‌های فرآورده به مقدار کافی وجود دارد.

جایگاه‌های فعال عرضه سوخت کشور

در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از ساعاتی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است، اما طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هم‌اکنون سوخت‌گیری در بیشتر جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد و باوجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.

به گزارش ایلنا، در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از ساعاتی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است.

بر همین اساس شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اسامی برخی جایگاه‌های فعال را اعلام کرد.

منطقه تهران

ناحیه مرکزی : ۱۱۰ و ۱۵۵

ناحیه شمال : ۱۴۸-۲۰۶- ۲۷۶

ناحیه جنوب : ۱۶۶

ناحیه شرق : کمند - 154- بخششی  - پردیسان _پردیس - کوثر -  ۲۲۴

ناحیه غرب : ۱۳۶ - ۲۳۰ - ۲۳۶ - ۱۷۷

ناحیه اسلامشهر : نماز

ناحیه پاکدشت :  انقلاب -کوروش

ناحیه رباط‌کریم : مهستان - تختی- رباط‌کریم- پرند-دهقانی - چمران- پادنا-نگارستان-سالور

ناحیه ورامین : پوینیک

ناحیه فیروزکوه : فیروزکوه جایگاه داخل شهر

ناحیه دماوند : چنارغرب - فیروزان

ناحیه شهریار : مروارید

ناحیه ری : ۱۷۵

مجموع جایگاه های فعال عرضه سوخت کشور  به تفکیک استانها:

تهران 35

آذربایجان شرقی ۴۸

کرمانشاه  ۲۵

تربت حیدریه ۱۲

هرمزگان ۱۶

مرکزی ۱۲

کهکیلویه ۱۵

چابهار ۴

زاهدان۴

مازندران ۷

خراسان رضوی ۱۶

همدان ۱۵

چالوس۸

اصفهان ۳۵

کرمان ۲۸

گیلان ۱۵

 قزوین  ۱۹

 البرز ۱۳

خراسان شمالی ۴

ایلام ۶

اردبیل ۲۱

اهواز ۲۰

خراسان جنوبی  ۱۵

سبزوار ۵

قم ۱۰

آذربایجان غربی

 آخرین اخبار از بازگشت جایگا‌ه‌ها/ فعلا سوخت آزاد دریافت کنید

مامورین به سرعت در حال اصلاح سیستم ها هستند و تا آن زمان سوختگیری با نرخ آزاد و بدون اعمال سهمیه انجام می شود.

همایون صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه تعدادزیادی از جایگاهها راه اندازی شده و در چرخه سوخترسانی قرار گرفتند، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون سوختگیری با کارت انجام می شد امکان توزیع بدون کارت فراهم نیست بنابراین باید اصلاحاتی در سیستم صورت گیرد.

رییس انجمن صنفی جایگاهداران سوخت گفت: برخی تلمبه ها فاقد کد هستند تا بتوان از سامانه حذف کرد، بنابراین با تاخیر در بازگشت به مدار مواجه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مامورین به سرعت در حال اصلاح سیستم ها  هستند و تا آن زمان سوختگیری با نرخ آزاد و بدون اعمال سهمیه انجام می شود.

 افزایش تعداد پمپ‌بنزین‌های فعال تهران+ کد جایگاه‌ها

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در جدیدترین اخبار آمار جایگاه‌های فعال سوخت در استان تهران را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در جدیدترین اخبار آمار جایگاه‌های فعال سوخت در استان تهران را ارائه کرد.

ناحیه مرکزی ۱۱۰ و ۱۳۵-۱۵۳-۱۰۸ ۱۵۵-۱۲۵_۲۳۵-۲۴۰-۲۴۵-۲۳۳-۱۵۲-۱۱۵

شمال ۲۷۶-۱۹۶-لواسان-۱۰۶-۱۴۸-۱۳۴-۱۶۱

جنوب ۱۶۶-۱۰۲-۱۳۸-۱۰۵-۲۴۱-۲۳۷-۲۳۹-۱۳۸-۱۱۲-۱۳۵-۲۷۹-۲۶۴-۱۰۹-۲۳۸

شرق  بخششی ^پردیسان _پردیس - کوثر - ۲۲۴-۲۸۵-کمرد-۱۵۴-۲۷۲-۱۹۴- ۲۰۲-۲۲۷-۲۳۲

غرب ۱۳۶ - ۲۳۰ - ۲۳۶-۱۸۹-۱۲۲-۲۷۸-۱۸۲-۱۵۸ -۲۶۵-۲۶۸-۲۸۰-۲۰۸-۲۰۹-۱۳۲-تاکسیرانی -۱۸۹ ۱۷۷-۲۴۸-۱۷۸-۲۵۹-۲۱۸-۱۲۱-۱۹۷-۱۴۶-۱۷۰-۱۶۵-افتاب البرز- ۲۶۶-۲۸۱-۲۸۴-۱۳۲-تاکسیرانی

اسلامشهر  نماز جایگاه اسلامشهر  - سبلان-پروما-احمد اباد-نیایش-۱۰۷-واوان-پروما-امام رضا-براوند

پاکدشت  انقلاب -کوروش-مرکزی پاکدشت

رباط‌کریم مهستان - تختی- رباط‌کریم- پرند-دهقانی - چمران- پادنا-نگارستان-سالور-بوستان-ولی عصر-ربیعی

ورامین پوینیک -خیراباد-امام رضا

فیروزکوه  فیروزکوه جایگاه داخل شهر-زیتون-

دماوند  چنارغرب -فیروزان-موسوی-ایران-ولایت

شهریار مروارید -طالبی-شهرداری-ملارد- پاسارگاد-صمیمی -اسمان-۱۱۰-بخشنده-صفادشت-اندیشه-وحیدیه-غدیر-ثارالله-بهتا-جعفری-امیرکبیر-بهاران-فردوس -قدس-۲۰۹-چیتگر-قوام-افق

ری ۱۷۵- ۱۰۵-۱۶۲-۲۵۱-۲۲۹-حافظیه

جمع کل: ۱۴۷ جایگاه 

پیامک وزارت نفت: بزودی مشکل رفع می‌شود/ افزایش قیمت بنزین شایعه است

 به گزارش ایلنا، وزارت نفت در تازه ترین خبر پیامکی ارسالی به شهروندان اعلام کرد:

هموطن عزیز

با تلاش‌های گسترده مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت به زودی برطرف می‌شود.

سهمیه بنزین موجود در کارت‌های سوخت محفوظ است و شایعه افزایش قیمت بنزین یا حذف سهمیه‌ها واقعیت ندارد.

وزارت نفت همچنین تاکید کرده: لطفاً اخبار صحیح را از رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنید.

۱۴۷ جایگاه در منطقه تهران و ۱۷۰۰ جایگاه در کل کشور فعال شد

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از فعال شدن تعداد ۱۴۷ جایگاه عرضه سوخت در سطح منطقه تهران و یک هزار و ۷۰۰ جایگاه در کل کشور خبر داد.

فاطمه کاهی در این باره گفت: تا این لحظه با تلاش و همت کارشناسان این شرکت و حضور فیزیکی در جایگاه‌ها، ۱۴۷ باب جایگاه عرضه سوخت در سطح منطقه تهران فعال شده و هم‌اکنون امکان سوخت‌گیری بنزین با قیمت آزاد در این جایگاه‌ها فراهم شده است.

وی افزود: حضور کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور ادامه دارد و تاکنون ۷۲ جایگاه در سطح شهر تهران و ۱۷۰۰ جایگاه در کل کشور فعال شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: خوشبختانه سرعت فعال‌سازی جایگاه‌ها از سوی همکاران ما بسیار مطلوب بوده است و امیدواریم به‌سرعت همه جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور فعال و امکان عرضه بنزین آزاد در این جایگاه‌ها فراهم شود.

 تشکیل ستاد بحران برای تسریع در روند حل مشکل جایگاه‌ها/ همکاری مردم خوب است

سخنگوی صنف جایگاههای سوخت با بیان اینکه ما با جدیت پیگیر بازگشت به مدار جایگاهها هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد بحران تشکیل شده و تلاش می شود که در اسرع وقت مشکل برطرف شود.

امین رضانواز در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به آخرین اخبار از وضعیت جایگاهها اظهار داشت: با توجه به اینکه به لحاظ سخت افزاری باید تعییراتی در سیستم جایگاهها صورت گیرد روند به کندی انجام میشود.

وی درباره زمان وارد مدار شدن کامل جایگاهها گفت: با توجه اینکه موضوع مربوط به کل گستره کشور فعلا پیش بینی دقیقی نمی توان داشت.

سخنگوی صنف جایگاههای سوخت تصریح کرد: اکنون 40 درصد جایگاهها وارد مدار شده اند.

وی گفت: ما از شرکت ملی پخش خواسته ایم که بازگشت جایگاهها در تمام کشور به صورت یکسان صورت گیرد و عدالت در کل کشور برقرار شود.

رضانواز با بیان اینکه ما با جدیت پیگیر بازگشت به مدار جایگاهها هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد بحران تشکیل شده و تلاش می شود که در اسرع وقت مشکل برطرف شود.

وی درباره فراهم شدن امکان سوختگیری با کارت گفت: فعلا تعداد کمتر از انگشتان دو دست جایگاه به صورت آزمایشی و تستی امکان تحویل با کارت هوشمند را دارند.

سخنگوی صنف جایگاههای سوخت یادآور شد: مردم همکاری خوبی داشته اند و هیچگونه تشنچ و ازدحام آزاردهنده ای در سطح جایگاهها مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: مردم با مراجعه به سایت www.niopdc.ir و ir.fsu.ir از آمار و کد جایگاههای در دسترس مطلع شوند.

 تا فردا تمامی جایگاه‌های کشور وارد مدار خواهند شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: تا ظهر فردا تمامی جایگاهها در سراسر کشور امکان توزیع سوخت با نرخ دوم را خواهند داشت.

فاطمه کاهی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره زمان بازگشت کامل جایگاهها اظهار داشت: تا ظهر فردا تمامی جایگاهها در سراسر کشور امکان توزیع سوخت با نرخ دوم را خواهند داشت.

وی افزود: در مورد وارد مدار شدن سیستم های هوشمند و سوختگیری با کارت و نرخ سهمیه ای باید منتظر اقدامات تیم فنی باشیم و فعلا نمیتوانیم زمان دقیقی اعلام کنیم.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: در حال حاضر به صورت پایلوت و به تعداد کمتر از انگشتان دست در حال توزیع سوخت با کارت هوشمند هستیم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: برای برقراری مجدد سیتم هوشمند برای استفاده از کارت سوخت باید تمامی تدابیر امنیتی اندیشیده شود تا مشکلی بوجود نیاید بنابراین فعلا به صورت آزمایشی در چند جایگاه محدود سوختگیری با کارت انجام می شود.

نیمی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال شدند

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به حل مشکل سامانه هوشمند سوخت کشور تا ظهر چهارشنبه گفت: تاکنون ۵۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال شده‌اند.

جلیل سالاری اعلام کرد: ظهر سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) چالشی نرم‌افزاری در سیستم سامانه هوشمند سوخت رخ داد که بلافاصله ستاد بحران در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شکل گرفت و همکارانمان از مجموعه کارکنان تخصصی، سامانه هوشمند سوخت و نیروهای فنی و مهندسی بررسی‌ها را آغاز کردند و روش‌های مختلفی بررسی شد، سرانجام تصمیم گرفتیم مجاری عرضه را از حالت سامانه خارج کنیم و سوخت‌گیری را به‌صورت دستی انجام دهیم.

وی با اشاره به توزیع تدریجی نیروها در کل جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: تاکنون ۵۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سراسر کشور فعال شده و امکان سوخت‌گیری بنزین آزاد در این جایگاه‌ها فراهم است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، سوخت‌گیری از طریق سامانه را هم بررسی کردیم و در چند مرحله این شرایط آزمایش شد که خوشبختانه نتیجه مثبت بود و اکنون جایگاه اختصاصی ۱۱۵ شهر تهران و پنج جایگاه دیگر در سطح کشور به این سامانه متصل و در عمل روش سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت فراهم شده است.

سالاری تصریح کرد: همه نیروهای ما باید در گستره کشور و ایستگاه‌های بین‌راهی اعزام شوند که این موضوع اقدامی زمانبر است، اما ما از همه توان خود و نیروهای پیمانکاری و فنی و عملیاتی استفاده و تلاش می‌کنیم تا اواسط روز چهارشنبه (پنجم آبان‌ماه) شرایط جایگاه‌های عرضه سوخت کشور به روال عادی بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز