خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تصمیم‌گیری در مورد قطعی گاز صنایع با مجلس یا شورای عالی امنیت است/ کلیت نظام در مورد اهمیت صنعت تصمیم‌گیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۸۷

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: خیلی از موارد مانند قطعی گاز در اختیار وزارت نیرو هم نیست؛ در مجامع دیگری مانند مجلس یا شورای عالی امنیت ملی در این باره تعیین اولویت می‌شود.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد احتمال قطع گاز صنایع با سرمای هوا اظهار کرد: آب، برق و گاز از مشکلات مهم کشور هستند و بیشتر هم دامن صنعت را می‌گیرند. همه تلاش بر این است تا جایی که می‌شود به مصرف‌کنندگان آسیبی نرسد اما توجهی به صنعت نمی‌شود. آنچه که بسیار سریع قربانی هر یک از این موارد می‌شود صنعت کشور است. این کمبودها وجود دارد و هیچ پیش‌بینی هم انجام نشده است، همانطور که در مورد برق هم پیش‌بینی نشده بود. به هرحال باید با دولت لابی کرد، امسال یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور که باعث شد سیمان اوج پیک قیمت خود را تجربه کند و از پاکتی 30 هزار تومان به 120 هزار تومان برسد، همین مسئله قطعی برق بود.

وی در ادامه افزود: هیچ بخشی از این ماجرا هم در اختیار صنعت نیست. دولت باید در این رابطه پیش‌بینی‌هایی انجام دهد، این کار می‌تواند تقویت گازرسانی یا تهاتر گاز با دیگر کشورها باشد، مشابه این کارها با ترکمنستان انجام می‌شود. به هرحال امسال صنعت کشور دوباره با مشکل گاز مواجه خواهد بود. ما تذکرات خود را به دولت داده‌ایم که این موضوع را پیگیری کند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: خیلی از موارد مانند قطعی گاز در اختیار وزارت نیرو هم نیست؛ در مجامع دیگری مانند مجلس یا شورای عالی امنیت ملی در این باره تعیین اولویت می‌شود. برای مثال می‌گویند اولویت این است که گاز خانگی به هیچ وجه قطع نشود. بنابراین وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و اجرایی این سیاست‌گذاری‌ها را اجرا می‌کند و نمی‌تواند تصمیم‌ بگیرد که این کار انجام شود یا خیر. کلیت نظام باید تصمیم‌گیری کند که صنعت برایش مهم است یا نیست.

روغنی افزود: بنابراین در این موضوع بنگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها چندان اختیاری ندارند. وزارتخانه‌ها موظف هستند که شرایط کاری خود را بهبود ببخشند که به دلایل متفاوت نتوانستند این مشکل را حل کنند و این چالش همچنان وجود دارد و در آینده هم بیشتر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سوخت‌های جایگزین که می تواند گازوئیل یا مازوت باشد، به شدت گران و آلاینده هستند؛ امکان این جایگزینی همین الان وجود ندارد. سهم گازوئیل و مازوت هم در اختیار دولت است که آن هم باید به آلایندگی توجه داشته باشد. تنها راه مشکل گاز هم همین سوخت‌های جایگزین است. صنعتگر به فکر این مسئله هست چراکه در نبود سوخت نمی‌تواند کار کند، در این مورد هم پیگیری می‌کنند اما این سوخت هم گران و هم آلاینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز