خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

صنعت کفش می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد و اشتغال داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۶۳

اگر پتانسیل و توانی که در اقتصاد بر روی بخش‌های دیگری همچون نفت گذاشته‌ایم را بر روی صنایع بگذاریم مانند صنعت کفش، هم سوددهی بیشتری خواهد داشت.

حجت‌الله فیروزی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و رئیس کمیته صنایع کوچک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات فعالان حوزه کفش به خصوص تولیدکنندگان صنعت کفش اظهار داشت: برخی حوزه‌ها مشکلاتی دارند که باید این مشکلات حل شوند. گروهی تصور می‌کنند که حل این مشکلات نیاز به قانون‌گذاری دارد در حالی که اینگونه نیست بلکه باید ساز و کارهای اجرایی که در دولت‌هاست، اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی مجلس بحث نظارت است و ما در این بخش باید نظارت‌های خود را ادامه بدهیم و تقویت کنیم مثلا در بحث نهاده‌های دامی گزارش‌هایی به ما رسید که مشخص کرد در گمرک نهاده‌های دامی ترخیص نشده و متاسفانه در حال فاسد شدن است و ما بعد از بررسی، این مسئله را حل کردیم و حجم گسترده‌ای از کالاهایی که در گمرک بود آزاد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مشکلات هر صنف با صنف دیگر متفاوت است، افزود: امروز اقتصاد کلان ما با مشکلات اساسی مواجه است مثلا یکی از مشکلات ما این است که یک نقدینگی وجود دارد که بدون هیچ برنامه‌ریزی یک روز وارد صنعت خودرو می‌شود، یک روز وارد بازار ارز می‌شود و یک روز وارد بازار مسکن می‌شود و کل اقتصاد را به هم می‌ریزد و تا این مشکلات را درست نکنیم سایر مشکلات نیز درست نخواهند شد.

فیروزی تصریح کرد: مشکل دیگر ما تفاسیری است که از قانون می‌شود و قانون باید به شکلی باشد که هر فردی هر تفسیری از آن نکند و باید با رایزنی‌ها و مکاتباتی که انجام می‌شود، این تفاسیر از بین برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان داشت: امروز صنعت کفش یک صنعت تبیینی است. متاسفانه به دلیل تحریم‌های خارجی و نامهربانی‌هایی که گروهی در داخل با این صنعت انجام دادند، این صنعت دچار مشکلاتی شده است مثلا تسهیلات لازم داده نشده و هنوز این فهم در بین بسیاری از مسئولان نهادینه نشده است که صنعت کفش می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد داشته و اشتغالزا باشد.

وی ادامه داد: اگر پتانسیل و توانی که در اقتصاد بر روی بخش‌های دیگری همچون نفت گذاشته‌ایم را بر روی صنایع بگذاریم مانند صنعت کفش، هم سوددهی بیشتری خواهد داشت و هم ریسک کمتری دارد اما نیاز است که همه بخش‌ها درباره صنعت کفش به یک فهم درست و مشترک برسند و اگر به این فهم مشترک نرسیم، مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.

فیروزی افزود : با وجود همه فشارها و نامهربانی‌هایی که به صنعت کفش شده، این صنعت توانسته خودش را حفظ کند و به یک بالندگی خوبی رسیده و امروز صنعت کفش از روش‌های سنتی به روش‌های مدرن رسیده است و امروز زمان بهره‌برداری و چیدن میوه آن است که متاسفانه شاهد هستیم که مشکلاتی وجود دارد.
 

صنعت کفش می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد و اشتغال داشته باشد

صنعت کفش می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد و اشتغال داشته باشد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز