خبرگزاری کار ایران

نان سنتی کشور در شهریور باکیفیت‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۸۱۶

مرکز پژوهشهای غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران در ارزیابی اخیر خود از کیفیت انواع نان سنتی کشور که از نمونه نان‌های تولید شهریور ماه انجام شده نمره کیفیت 86.1 را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه در سال‌های 98 و 99 با کیفیت‌تر شده است.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ نمره نان کشور در حالی در شهریور ماه سال جاری نمره 86.1 درصد گرفته که نسبت به گذشته با کیفیت‌تر شده است .

در شهریور ماه سال گذشته نمره کیفیت 83.8 و در شهریور ماه سال 1398 نمره کیفیت 85 درصد بوده است که همه این نمرات کیفی در محدوده خوب قرار دارند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهشهای غلات در شهریور ماه سال جاری از 4 نوع نان سنگک، بربری، تافتون و لواش 966 نمونه مورد آزمایش قرار گرفت و نمره کیفی 86.1 برای این نوع نان‌ها ثبت شد.

سنجش و ارزیابی از نان سنتی در کشور در هر ماه توسط این مرکز منطبق با استاندارد سازمان ملی استاندارد به شماره 2628 نان‌های سنتی انجام می‌شود.

نمونه‌برداری از این نان‌ها در استان‌ها با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی واحدهای نانوایی و نوع نان تولید انجام می‌شود و نمره کیفیت با روش ارزیابی حسی تعیین و به مرکز پژوهشهای غلات اعلام ‌شود.

هدف از سنجش کیفیت نان توسط مسئولین کنترل ادارات غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، پایش کارشناسی کیفیت نان کشور و انجام اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز