خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

سیاست ما برای توسعه راه‌آهن، گفت‌وگوی بین‌المللی است/ وفور درآمدهای ترانزیتی خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۱۸

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: راه‌آهن فراتر از یک مد حمل و نقلی است و ما به دنبال گفت‌وگوی بین‌المللی و تامین مالی خارجی هستیم تا کریدورهای بین‌المللی را احیا کنیم و چشمه‌های بار به شبکه‌های ریلی متصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میعاد صالحی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه قدردان زحمات مدیران قبلی هستم، اظهار داشت: حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین مُدهای حمل و نقلی است که با توجه به وسعت کشور و فواصل بالای 1000 کیلومتر، اهمیت این بخش از حمل و نقل بیشتر هم می‌شود. از این رو در دولت سیزدهم نیازمند توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل ریلی هستیم که این توجه باید در تخصیص بودجه و آیین‌نامه‌ها و واگذاری اختیارات باشد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی کریدورها، درآمدهای ترانزیتی افزایش پیدا می‌کند که با وفور این درآمدها می‌توانیم در تمام بخش‌های راه‌آهن شاهد پیشرفت باشیم که وقتی این بخش از حمل و نقل پیشرفت داشته باشد کمک به صادرات و واردات و تجارت کشور است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه برای پیشرفت در این حوزه‌ها نیاز به همدلی و همگرایی داریم، گفت: امروز با گسست شبکه ریلی مواجه هستیم به طوری که برخی از چشمه‌های مهم بار به ریل متصل نیستند و این مشکل بسیار بزرگی در بخش تحقق 30 درصدی سهم راه‌آهن از جابه‌جایی بار است.

صالحی با تاکید بر اینکه راه‌اهن بخش تمدنی و گفتمانی برای کشور دارد، یادآور شد: راه‌آهن فراتر از یک مد حمل و نقلی است و ما به دنبال گفت‌وگوی بین‌المللی و تامین مالی خارجی هستیم تا کریدورهای بین‌المللی را احیا کنیم و چشمه‌های بار به شبکه‌های ریلی متصل شوند.

وی تاکید کرد: امروز یکی از گلوگاه‌های اقتصاد کشور، حمل و نقل است و باید با حمایت از تولید داخل، یک حمل و نقل پایدار و یکپارچه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز