خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومان شد/ ساخت مسکن با تهاتر نفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۷۹

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت داشت: موضوع بسیار مهم این است که این واحدهای مسکونی از طریق دولت ساخته نمی‌شوند بلکه توزیع مدیریت ساخت این 4 میلیون واحد بین دستگاه‌ها تقسیم خواهد شد. قرار بر این است که انبوه‌سازان با همکاری تعاونی‌ها وارد این پروژه شوند که برخی از این واحدها خودمالکی هستند و تمام سازندگان تعهد 1.5 ساله برای ساخت گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مسکن در دولت سیزدهم اظهار داشت: قانون جهش تولید مسکن که خواست دولت سیزدهم است، یک ماه گذشته به تصویب رسید که طبق آن 4 میلیون مسکن در 4 سال ساخته می‌شود که می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای خانه‌دار شدن مردم باشد.

وی ادامه داد: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال به معنای ساخت هر سال یک میلیون واحد نیست و قرار بر این شده که در فاز اول ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی را آغاز کنیم و تفاهمنامه‌هایی هم در این زمینه امضا شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زمین برای ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی گفت: صبح امروز آخرین اطلاعات را از سازمان ملی و زمین گرفتم که بر اساس آن در بیش از 800 شهر، زمین برای اجرای این پروژه تامین شده است و مهمترین سیاست ما ایجاد بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی است که اقدامات آن را انجام داده‌ایم.

قاسمی افزود: برای آغاز 2 میلیون واحد مسکونی پروژه جهش تولید مسکن در بسیاری از شهرها، زمین آماده شده است.

وی با اشاره به سهم بانکها در تامین مالی این پروژه یادآور شد: 20 درصد از تسهیلات بانکی تا سقف 360 هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین سقف وام پروژه جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: وام حدود 400 میلیون تومانی برای مراکز استانها در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ برای روستاها 250 میلیون تومان است و قرار بر این است که فردا در جلسه شورای عالی پول و اعتبار این موضوعات تصویب شود.

قاسمی تاکید کرد: پس از آن تمام واجدان شرایط و خانه اولی‌ها می‌توانند در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و بخشی از سخت‌گیری‌ها و شرایط هم برای ثبت‌نام اصلاح و یا حذف می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا چینی‌ها وارد ساخت و ساز مسکن دولتی در ایران می‌شوند، بیان داشت: موضوع بسیار مهم این است که این واحدهای مسکونی از طریق دولت ساخته نمی‌شوند بلکه توزیع مدیریت ساخت این 4 میلیون واحد بین دستگاه‌ها تقسیم خواهد شد. قرار بر این است که انبوه‌سازان با همکاری تعاونی‌ها وارد این پروژه شوند که برخی از این واحدها خودمالکی هستند و تمام سازندگان تعهد 1.5 ساله برای ساخت گرفته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با برخی از کشورها برای صنعتی‌سازی این 4 میلیون واحد مسکونی وارد مذاکره شدیم که روش همکاری با آنها از طریق تهاتر با نفت فاینانس یا پرداخت خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: همچنین برای ساخت 520 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وارد کار شده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز