خبرگزاری کار ایران

بازگشایی مرز اینچه برون ایران با ترکمنستان بعد از ۲۰ ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۸۱

سخنگوی گمرک گفت: مرز زمینی اینچه برون استان گلستان با ترکمنستان بعد از 20 ماه، فردا بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: با اعلام ترکمنستان و توافقات صورت گرفته، از صبح فردا پنجشنبه، کامیون‌های حامل بار تجاری ایران  به مقصد ترکمنستان، پذیرش می‌شوند.

وی افزود: از اسفند سال 98و با همه گیری بیماری کرونا، مرز زمینی ترکمنستان با ایران در "اینچه برون" استان گلستان بسته شد و بعد از 20 ماه صبح فردا با پذیرش کامیون های ایرانی فعالیت خود را  از سر می گیرد.

 لطیفی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده توسط دو کشور، کالاهای صادراتی از" اینچه برون" با کامیون وارد خاک کشور مقابل شده و محموله‌ها در گمرک ترکمنستان، توسط کامیون های ترکمن به مقاصد نهایی حمل خواهند شد.

سخنگوی گمرک توضیح داد: در 20 ماه گذشته چندین ماه تردد  با ترکمنستان در سایر مرزها کاملا متوقف بود و بعد ازمدتی مسیرهای ریلی صرفا  در مرزهای سرخس، لطف آباد و اینچه برون فعال شد و مسیرهای زمینی نیز فقط در مرزهای تجاری "سرخس" و" لطف آباد" استان خراسان رضوی با روش جابجایی کشنده، بازگشایی شد.

لطیفی افزود: مرز "باجگیران" خراسان رضوی  با ترکمنستان نیز از اسفند ماه 98 به صورت کامل  مسدود است و هنوز بازگشایی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز