خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

صنایع 38 درصد برق کشور را مصرف می‌کنند/ تولید برق متناسب با رشد 10 درصدی صنعت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۳۹۹

وزیر صمت با بیان اینکه صنایع 38 درصد برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند، گفت: به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در صنعت برق دچار خاموشی شدیم که عمده آن نیز شامل بخش صنعت و خانگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و نیرو برای احداث 10هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اظهار داشت: سال گذشته به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در صنعت برق دچار خاموشی شدیم که عمده قطعی برق نیز در بخش صنعت و خانگی بود و این موضوع نشان داد که تولید برق متناسب با رشد 10 درصدی صنعت نیست.

وی افزود: اکنون متناسب با تقاضای صنایع، برنامه‌ریزی‌هایی داریم که از جمله آنها احداث نیروگاه توسط صنایع است.

وزیر صمت با بیان اینکه صنایع 38 درصد برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند، یادآور شد: برای پاسخگویی به این موضوع 14 پروژه نیروگاهی جهت تامین تقاضای تولید داخل تعریف کردیم که شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی وارد فعالیت خواهند شد.

فاطمی امین با ابراز امیدواری از اینک طبق برنامه زمان‌بندی شده، احداث نیروگاه توسط صنایع به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار حجم گسترده‌ای از ایجاد ظرفیت تولید برق ظرف سه سال برنامه‌ریزی شده که امیدواریم طبق موعد مقرر اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز