خبرگزاری کار ایران

واردات ۷۱۵ هزارتنی برنج در ۶ ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۷۷

سخنگوی گمرک گفت: در نیمه نخست امسال حدود 715 هزارتن برنج به ارزش 608 میلیون دلار از گمرکات کشور مجوز ترخیص قطعی گرفتند که نسبت به مدت مشابه 33درصد در وزن افزایش داشته است.

 به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: در نیمه نخست امسال برای  714هزار و 773تن برنج به ارزش 608میلیون و 125هزار و 9دلار در گمرکات کشور پروانه ترخیص قطعی صادر شده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته که این میزان 537 هزار و 564 تن به ارزش 491 میلیون و 985 هزار و 90 دلار بود ازلحاظ وزنی 33درصد و از لحاظ ارزش 24درصد رشد داشته است.

وی افزود : بر اساس بند خ ماده 3  قانون امور گمرکی، گمرک مسئول پایش اطلاعات و اعلام آمار تجارت خارجی است و این آمار بر اساس داده‌های دقیق تجاری و علم آمار صورت می‌گیرد، بنابراین اعلام  آمار رسمی تجارت کشور توسط گمرک، بر اساس اطلاعات، شاخص‌ها و مولفه‌های دقیق صورت می گیرد که اعلام می‌شود، این اعلام هم می تواند به شناخت وضعیت تجاری کشور کمک کند که دانشگاهیان، سیاستگذاران، دست اندرکاران، فعالان، انجمن های مرتبط و نهایتا ذینفعان به تحلیل آن بپردازند.

وی تاکید کرد: گمرک در اعلام آمار تجارت خارجی دقت و صحت را به عنوان مرجع رسمی دنبال می‌کند بنابراین ممکن است در برخی اوقات کاهش یا افزایش تجارت یک  کالا، موافقان یا مخالفان و حتی نگرانی‌هایی را برای برخی به وجود بیاورد که حتما مسئولین مرتبط با داشتن آمار دقیق می توانند به رفع آن مشکلات  بپردازند.

لطیفی در ادامه گفت : بازه‌های زمانی مورد محاسبه هم تعاریف شفافی دارد که نمی‌توان به واسطه خوشایند یا ناخوشایند بودن آمار، از ارائه آن صرف نظر کنیم و یا برخی آن را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز