خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

چرا ذرت کمیاب شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۰۴

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی اظهار داشت: ریشه اصلی تامین و توزیع نشدن به موقع ذرت در کشور، عدم تامین به موقع ارز است.

محمدرضا وجدانی در گفت گو با خبرگزاری ایلنا، درباره دلایل وارد نشدن ذرت، گفت: به نظر من واردکنندگان نهادهای دامی در کشور به واقع افسران جنگ اقتصادی هستند و صاحبان اصلی این صنعت محسوب می‌شوند.

وی افزود: هیچ کس به خوبی این افراد نمی‌تواند درباره علت و معلول مشکلات ایجاد شده در این زمینه دلایل برهم خوردن تنظیم بازار نهاده‌های دامی و مشکلات تامین کنندگان این کالاها صحبت کند؛ چرا که این افراد از سالیان دور در این حرفه فعالیت داشتند.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام در ادامه گفت: تامین نشدن به موقع ارز از سوی بانک مرکزی، باعث شده است که این کالا به موقع و در زمان مشخص وارد کشور نشود. چراکه فروشندگان خارجی بدون دریافت پول کالا را در اختیار خریدار قرار نمی‌دهد. ممکن است برخی از تجار کشور از اعتبار شخصی خود استفاده کرده و نهاده‌های دامی را تا انبار بنادر ایران بیاورند اما اگر بعد از تخلیه در بندر ارسال پول به تاخیر بیفتد بدون تردید شاهد ارسال‎‌ محموله‌های بعدی نخواهیم بود.

به گفته این فعال اقتصادی، ریشه اصلی تامین و توزیع نشدن به موقع ذرت در کشور، عدم تامین به موقع ارز است.

وجدانی با اشاره به رقابتی بودن این بازار در 40 سال گذشته، خاطر نشان کرد: رقابت سالم میان تامین کنندگان نهاده‌های دامی در سال‌های گذشته قابل توجه بود و بازار رقابتی نرخ نهاده‌‍‌های دامی را تعیین می‌کرد این در حالیست که هم اکنون شاهد چنین بازاری نیستم و همانگونه که اشاره کردم دلیل آن به تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی بر می‌گردد.

بنا بر این گزارش، بزریل، اوکراین، روسیه و قزاقستان از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده ذرت به ایران محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز