خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

وقوع قریب‌الوقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران/ ارتفاع موج‌ها تا ۷ متر خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۹۸۰

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از وقوع قریب‌الوقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان از وقوع قریب‌الوقوع طوفان در سواحل مکران خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، طوفان کم‌نظیری از روز شنبه ۹ مهرماه تا روز دوشنبه ۱۲ مهرماه سواحل مکران را در خواهد نوردید.

وی ادامه داد: در این طوفان، ارتفاع موج‌ها تا ۶ متر خواهد رسید و تمامی مناطق در بندر تا دریا در سواحل سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیش‌بینی‌ها گفت: اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش‌بینی شده است که در روز شنبه تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد و شرایط دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر نیز می‌رسد و شرایط طوفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پسنده ادامه داد: توصیه می‌شود هر گونه فعالیت و تردد دریایی با  اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود. این طوفانی بسیار جدی است و حتی مدیرکل هواشناسی در تماس با من خواست که از هم‌اکنون ستاد مدیریت بحران برای کنترل این پدیده تشکیل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز