خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مرز شلمچه با اجازه عراق برای عبور تعداد محدودی زائر باز شد/ بازگشایی مرز دیگر تکرار نمی‌شود/ آغاز برگشت زائران از مرز زمینی از پس فردا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۵۰

مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اظهار داشت: به صورت مقطعی و چند ساعته مرز شلمچه برای برخی از افرادی که پشت مرز مانده بودند و روادید عراق داشتند یا از ایرانی‌هایی بودند که تابعیت عراق را داشتند، باز شد و برای اینکه تمرکز پشت مرز پیش نیاید تنها در چند ساعت و به صورت مقطعی با هماهنگی مرزبانی عراق به حدود 200 زائر اجازه تردد زمینی از شلمچه به سمت عراق داده شد.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بازگشایی مرز مهران و عبور تعدادی از زائران از این مرز به سمت عراق اظهار داشت: مردم برای ورود زمینی به عراق به مرزها مراجعه نکنند،‌ چهار مرز ایران و عراق همچنان بسته است و ستاد مرکزی اربعین هم بر انسداد مرز شلمچه و سه مرز دیگر برای ورود زمینی به عراق تاکید دارد.

وی ادامه داد: به صورت مقطعی و چند ساعته مرز شلمچه برای برخی از افرادی که پشت مرز مانده بودند و روادید عراق داشتند یا از ایرانی‌هایی بودند که تابعیت عراق را داشتند، باز شد و برای اینکه تمرکز پشت مرز پیش نیاید تنها در چند ساعت و به صورت مقطعی با هماهنگی مرزبانی عراق به حدود 200 زائر اجازه تردد زمینی از شلمچه به سمت عراق داده شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این تردد به طور کامل با هماهنگی  عراق انجام شد و در حال حاضر تمام مرزهای ایران و عراق بسته است و دیگر باز نمی‌شود. 

هدایتی با اشاره به بازگشایی مرز شلمچه  برای بازگشت زمینی زائران به کشور ادامه داد: از پس فردا – دوشنبه پنجم مهرماه- که در ایران روز اربعین است مرز برای بازگشت زئران باز خواهد بود و زائران می‌توانند برای بازگشت به کشور از طریق زمینی اقدام کنند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز