خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

رایزن کشاورزی، نباید نقش پیغامگیر را ایفا کند/ وزارت خارجه انتخاب رایزن را به عهده نهادهای مرتبط بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۴۹

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: رایزن اقتصادی، باید کار کشاورزی بلد باشد، محصولات کشاورزی را بشناسد، دغدغه‌های اقتصادی را بداند و نقش پیغامگیر را ایفا نکند.

احمدرضا فرشچیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد انتخاب رایزن کشاورزی گفت: معنای کلمه رایزن تعریف شده است، یعنی یک نفر مشوق و مروج کالاهای یک کشور در یک کشور دیگری که با این کالاها آشنا نیستند باشد. اما اینکه او موفق می‌شود یا خیر، به زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی بستگی دارد. که اگر او جایی آشنایی اقتصادی به وجود آورد، موقعیتی داشته و زیرساخت‌‎های لازم فراهم باشد آنموقع فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب برای فرستادن رایزن کشاورزی عنوان کرد: برای اینکه یک حرکت اقصادی شکل بگیرد به زیرساخت‌هایی چون روابط اقتصادی، روابط بانکی، روابط سیاسی با آن کشور، امکان برقراری نمایشگاه و اعزام هیئت تجاری نیاز است. اگر نیت بر این باشد که این ارتباط شکل بگیرد زیرساخت‌های مناسب شکل می‌گیرند.

فرشچیان با اشاره به ضرورت انتخاب رایزن کشاورزی توسط متخصصان این حوزه تصریح کرد: رایزن کشاورزی را وزارت جهاد کشاورزی با کمک اتاق بازرگانی انتخاب کند، وزارت امور خارجه بحث سیاسی ماجرا را باید به عهده بگیرد و انتخاب رایزن را به عهده نهادهای مرتبط بگذارد. یکی از ضعف‌هایی که باعث می‌شود اتفاق مثبتی رخ ندهد این است که رایزن اقتصادی توسط وزارت امور خارجه انتخاب می‌شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تاکید کرد: ایران کشوری کشاورزی-صنعتی است، هرچقدر بتوانیم این صنعت را به بیرون از مرزهای ایران ببریم برای اقتصادمان مفیدتر است. اما همه اینها به شرط این است که رایزن اقتصادی، کار کشاورزی بلد باشد، محصولات کشاورزی را بشناسد، دغدغه‌های اقتصادی را بداند و نقش پیغامگیر را ایفا نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز