خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزییات تشکیل کمیته SMEها در مجلس/ برای تامین مالی بنگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۳۶

دبیر کمیته بنگاه‌های کوچک و متوسط کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در کشور ما نگاه ها بیشتر به سمت مجموعه های بزرگ اقتصادی مانند فولاد و نفت است در حالی که اه های کوچک و متوسط نقش بزرگی در اشتغال و توسعه اقتصادی دارند. ما کار خود را در مورد آن گاه های کوچک و متوسط شروع کردیم با انجمن‌ها و اتاق‌های تعاون و بازرگانی و همچنین شرکت ها در این باره در حال تعامل هستیم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد تشکیل کمیته SMEها در کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط جزو مجموعه های اقتصادی هستند که نقش زیادی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند همه کشورهایی که زیرساخت اقتصادی دارند تولیدکننده و صنعتی هستند بالای ۸۰ درصد ظرفیت‌های اقتصادی خود را از بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌گیرد. همچنین بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشترین نقش را در اشتغال دارند. 

وی افزود: در کمیسیون صنایع مجلس چندین کمیته برای حوزه‌های مختلف مانند معدن، هوافضا و غیره وجود دارد، از همین روی خلا یک کمیته که به طور اختصاصی به مسائل صنایع کوچک و متوسط بپردازد حس می‌شد که کمیسیون با تشکیل چنین کمیته موافقت کرد و من به عنوان دبیر این کمیته انتخاب شدم.

دبیر کمیته بنگاه‌های کوچک و متوسط کمیسیون صنایع مجلس گفت: در کشور ما نگاه‌ها بیشتر به سمت مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند فولاد و نفت است در حالی که بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش بزرگی در اشتغال و توسعه اقتصادی دارند. ما کار خود را در مورد بنگاه‌های کوچک و متوسط شروع کردیم و در همین راستا با انجمن‌ها و اتاق‌های تعاون و بازرگانی و همچنین شرکت‌ها در حال تعامل هستیم.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا متوجه شویم آیا خلاء قانونی در این رابطه وجود دارد یا خیر؛ و اگر حمایت‌های نظارتی مورد نیاز باشد آنها را انجام دهیم. باید توجه داشت که بخشی از نیازهای این بنگاه‌ها مربوط سرمایه در گردش و نیازهای مالی است و باید در این مورد برنامه ریزی کنیم که چطور می‌توانیم به این بنگاه‌ها کمک و حمایت مالی کنیم‌.

فیروزی افزود: ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور ما بیشتر است چراکه بسیاری از صنایع بزرگ مانند هواپیماسازی را نداریم. لذا تاثیر بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور ما بیشتر از کشورهای پیشرفته است

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز