خبرگزاری کار ایران

آغاز به‌کار مجدد استخراج کنندگان مجاز رمز ارز از ابتدای مهرماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۲۷۱

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: استخراج کنندگان مجاز رمز ارز که به دستور رییس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند، از ابتدای مهرماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

به ‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایام پیک تابستان برای همراهی با صنعت برق و بر اساس دستور رییس جمهوری وقت فعالیت‌های خود را به حالت تعطیل در آورده بودند تا صنعت برق بتواند برق مورد نیاز سایر بخش‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: اکنون و با کاهش دمای هوا که منجر به کاهش مصرف شده است، مراکز مجاز که غیر فعال شده بودند خواهند توانست از ابتدای مهرماه فعالیت عادی خود را از سر گیرند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: صنعت برق تلاش خواهد کرد ۲۵۰ مگاوات برق مورد نیاز این مراکز را تامین کند تا آنها بتوانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

رجبی مشهدی در عین حال از تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز خبر داد و گفت: برخورد با این نوع مراکز از دستور کار خارج نخواهد شد.

وی ادامه داد: این نوع مراکز در صورت شناسایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته و دستگاه‌های آنان جمع آوری شده و تا تعیین تکلیف نهایی باقی خواهند ماند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: پرونده این مراکز به قوه قضائیه داده می‌شود تا در آنجا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

رجبی مشهدی گفت: بر این اساس تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز ۲۱۸ هزار دستگاه کشف و جمع‌آوری شده که میزان مصرف آنها معادل یک نیروگاه 1000 مگاواتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز