خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری:

سودجویی ایرلاین‌ها در ایام اربعین قابل پیش‌بینی بود/ تایید تخلف فروش اجباری بلیت یکطرفه به زائران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۰۱

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی گفت: سازمان هواپیمایی با شرکت‌های که به صورت اجباری به مسافران مسیر یک طرفه را به فروش می‌رسانند هم اخطارهای کتبی را داده است و فرجه زمانی مشخصی را تعیین کرده تا هرچه سریع‌تر اقدام به فروش بلیت رفت و برگشت کنند.

به گزارش ایلنا،‌ خشخو درباره برقراری پروازهای اربعین اظهار داشت: برقراری پروازهای اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه برنامه ریزی شده و امسال دولت عراق صرفا پذیرش مسافر را تنها از طریق هوایی می پذیرد و مهمترین شرط کشور عراق برای حضور زا ئران در مراسم اربعین امسال،‌ گرفتن ویزا در تهران و دریافت دو دوز واکسن کرونا و تست پی سی ار منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز است.

وی ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد ۶۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از ایران اعزام شوند. ضرورت مدیریت این موضوع ایجاب می کرد که یک سازمان متولی اقدامات لازم در این بخش را انجام دهد و در همین راستا در ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد مقرر شد که سازمان خج و زیارت متولی ایجاد سامانه سماح  برای زائران شود و در دسترس عموم قرار گرفت.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکتهای هواپیمایی و آژانس های مسافرتی با بیان اینکه بسیاری از هموطنان که  دو‌ دوز واکسن خود را تزریق کرده ثبت نام کرده اند و این سامانه به وزارت بهداشت جهت صحت سنجی ثبت نام  کنندگان لینک داده شده است، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته لیست این افراد به وزارت عراق جهت ارائه  ویزا ارسال شده و در بازه تعریف شده نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند و بعد از تایید لیست افراد به سازمان هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی  جهت صدور بلیت ارسال شود.

وی ادامه داد: تا  پایان روز یکشنبه بر اساس اعلامی که سازمان حج و زیارت داشتند ۱۲ هزار  ویزای قطعی صادر شد که لیست اسامی این ۱۲ هزار نفر در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار داده ایم تا این افراد نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند

خوشخو با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت به صورت یک طرفه می کنند و یا سو استفاده می کنند، گفت: سازمان هواپیمایی این موضوعات و سود جویی برخی از ایرلاین ها  را پیش بینی  کرده بود و به همین  دلیل جلسه هماهنگی با شرکت های هواپیمایی در ۲۴ شهریور برگزار کردیم تا ایرلاینها تسهیلات مناسبی با قیمت مناسب در اختیار زوار قرار دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکتهای هواپیمایی و آژانس های مسافرتی  ادامه داد: به همین منظور نرخ بلیت رفت و برگشت تهران  نجف  ۵ میلیون تومان و مشهد نجف ۶ میلیون تومان و بلیت یک طرفه ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه مشهد نجف ۴میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ورود سازمان به موضوع تخلف و گرانفروشی برخی از ایرلاین‌ها افزود:  دستگاه های ذیربط ورود کرده و اخطارهای به آژانس و ایرلاین های مختلف که این نرخ را  رعایت نکرده، داده شده و  سایت‌های  که بالاتر از نرخ مصوب مبالغی را نمایش می‌دادند هم گزارش و اخطار های لازم داده شد.

خوشخو با بیان اینکه برخی از ایرلاین ها در این بازه زمانی اقدام به صدور بلیت اربعین به صورت یکطرفه می کنند، گفت: این موضوع هم به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده ،‌با بررسی های که سازمان هواپیمایی در این خصوص انجام داد مشخص شد که این موضوع صحت دارد و سازمان هواپیمایی  با شرکت های که به صورت اجباری به مسافران مسیر یک طرفه را به فروش می رسانند هم اخطارهای  کتبی را داده است و فرجه زمانی مشخصی را تعیین کرده تا هرچه سریعتر اقدام به فروش بلیت رفت و  برگشت کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکتهای هواپیمایی و آژانس های مسافرتی  ادامه داد:‌در بسیاری از موارد زائر تمایل دارد که بلیت رفت و برگشت تهیه کنند بنابراین باید ایرلاین در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند. این بلیت ها باید در اختیار تمامی ایرلاین ها باشد و در صورتی که این موراد رعایت نشود طبق قانون با آنها برخورد می شود و متخلف است و  تحت پیگیری قرار می گیرند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی هیچ مماشاتی در رابطه با  رعایت حقوق مسافران برای ایرلاین ها نخواهد کرد و اگر شرکت های هواپیمایی  مواردی که در جلسه اعلام شده را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

خوشخو گفت: همچنین به زوار  توصیه می شود اگر قرار باشد این سفر بروند از ویزای خود مطلع شوند و برای گرفتن بلیت حتما به دفاتر و‌آژانس های هواپیمایی معتبر مراجعه کنند.  اگر مسافران  گلایه و یا شکایتی از  شرکت های هواپیمایی دارند  می توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی  شکایت خود را بارگذاری کنند و تلفن خود را بگذارند و رسیدگی به تخلفات و موضوعات زائران در اولین فرصت صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز