خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس به ایلنا توضیح داد:

آیا قرار است شرکت نفتی نهاده دامی وارد کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۴۹۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت می‌تواند شرکت‌های واردکننده را به صادرکنندگان نفت متصل کند و ارزی که بابت فروش نفت حاصل می‌شود در اختیار واردکننده قرار گیرد تا نهاده با کیفیت و استاندارد وارد شود.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره واردات نهاده از سوی یک شرکت نفتی اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده نهاده باید تخصصی باشند، سال‌ها در این زمینه کار کرده باشند و از نظر عملی دارای تجربه در زمینه نهاده و محصولات کشاورزی باشند. 

وی افزود: ورود غیرتخصصی نهاده باعث می‌شود این اقلام مدت‌ها در گمرک دپو شوند و به دلیل عدم آگاهی از شیوه نگهداری، عدم استانداردسازی و نگهداری بهینه، فاسد شده و از بین بروند، به طوری که اخیرا نیز میزان زیادی از نهاده دامی در گمرک و انبار بنادر کشور فاسد شده بودند، در بازدیدی هم که کمیسیون کشاورزی از یکی از این انبارها داشت، مشاهده شد که میزان زیادی از محموله‌ها یا کپک زده بودند و یا برای مصرف دام قابل استفاده نبوده و باید امحاء می‌شدند. 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: شرکت‌های واردکننده اولا باید تجربه این کار را داشته باشند، دوم اینکه مسلط به شیوه نگهداری و حمل و نقل  آن باشند. اگر شرکت نفتی اقدام به واردات کند نه تنها نهاده به دست مصرف کننده نمی‌رسد بلکه در انبارهای غیراستاندارد از بین می‌روند. 

وی خاطرنشان کرد: نبود نهاده دلیل نمی‌شود که یک شرکت فروشنده نفت نهاده وارد کند که نه امکانات و نه تخصص لازم را دارد. 

محمودزاده گفت: دولت می‌تواند شرکت‌های واردکننده را به صادرکنندگان نفت متصل کند و ارزی که بابت فروش نفت حاصل می‌شود در اختیار واردکننده قرار گیرد تا نهاده با کیفیت و استاندارد وارد شود. 

وی یادآور شد: اکنون به خاطر تحریم بازگرداندن ارز حاصل از فروش نفت به سختی انجام می‌شود، دولت می‌تواند هماهنگ کند ارز  در اختیار واردکننده اصلی نهاده قرار بگیرد و واردات صورت گیرد تا هم نهاده با کیفیت وارد کنند و هم با توجه به اینکه بازار را می‌شناسند اقدام به واردات به موقع کرده و جلوی فساد نهاده نیز در گمرک و بنادر گرفته شود.  

لازم به ذکر است؛ طبق پیگیری‌های بعمل آمده واردکنندگان تجهیزات نفتی و وزارت کشاورزی اطلاعی از این موضوع نداشتند.

به گزارش ایلنا، یک شرکت نفتی قرار است نهاده‌های دامی را از مشتریان نفت ایران تأمین کرده و به کشور وارد کند.

در خبرها عنوان شده که یکی از شرکت‌های تأمین تجهیزات صنعت نفت که اقدام به واردات قطعه می‌کند اخیرا مأموریت پیدا کرده است تا نهاده‌های دامی را نیز به کشور وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز