خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

رکورد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار شکسته شد/ حمل یکسره کالا با میانگین روزانه ۵۸۰ کامیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۱۷۵

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با حمل یکسره رکورد تخلیه و بارگیری کالای اساسی در این بندر شکسته شد، گفت:‌ در حال حاضر کالا در بندر چابهار با میانگین روزانه 580 دستگاه کامیون به صورت حمل یکسره به مقاصد مختلف بارگیری و انتقال پیدا می‌کند.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به میزان ترخیص کالای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش رسوب کالای اساسی در بنادر کشور، با هماهنگی‌ها و تعامل مناسب با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه فرآیند تخلیه، توزین و خروج کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر چابهار به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مختلف انجام می‌شود.  

وی با اشاره به سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این بندر گفت: رکورد حجم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این ‌ شکسته شده و در حال حاضر کالا در بندر چابهار با میانگین روزانه 580 دستگاه کامیون به صورت حمل یکسره به مقاصد مختلف بارگیری و انتقال پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای  سال جاری تا کنون بیش از  700 هزارتن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مصرف در شهرستان‌ها حمل  . همچنین در حال حاضر  سه فروند کشتی حامل ۲۰۰ هزارتن گندم وارداتی در لنگرگاه بندر چابهار منتظر تخلیه هستند که پس از رفع مشکلات اسنادی توسط واردکنندگان تخلیه خواهند شد. ضمن اینکه دو فروند شناور حامل گندم و ذرت در اسکله‌های بندر شهید بهشتی با نرم‌های‌مطلوب  درحال تخلیه هستند.

آقایی با اشاره به مزایای حمل یکسره کالا از بنادر اظهار داشت: عدم اشغال ظرفیت در جای بنادر، کاهش قیمت تمام شده کالا، تسریع روند رسیدن کالا به بازار مصرف، به روز شدن فرایندهای ترخیص و حمل یکسره و همچنین مهیا شدن ظرفیت ها و زیرساخت های ارگان های متولی برای ترخیص کالا از جمله مزایای حمل یکسره از بنادر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز