خبرگزاری کار ایران

جابجایی هوایی حدود ۲.۳ میلیون نفر در تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۹۹

آمار پروازهای داخلی در تیرماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه تیر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۸ هزار و ۶۶۱ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۶۶ مسافر و ۱۷ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۶۶ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به تیرماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۷، ۱۳ و ۲۹ درصد و نسبت به خرداد سال جاری به ترتیب ۳، ۲ و ۲ درصد افزایش داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲ هزار و ۱۸۸ نشست و برخاست داخلی انجام شده که این پروازها ۱۸۳ هزار و ۲۹۹ مسافر و یک میلیون و ۹۷۶  هزار و ۸  کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۲۶، ۶ و ۱۰ درصد رشد داشته و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۱۹، ۲۴ و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۵۳۲ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۴۷ هزار و ۸۴۵ مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴/۱۴ درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۲۷ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۴ هزار و ۴۸۱ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و۲۴۸ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با هزار و ۷۹۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

در این ماه فرودگاه ماکو با ۱۶ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۹۶۹ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۸ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۷۲۰ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند. درتیرماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست  های داخلی به ترتیب در  ٩ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز  و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.

در این ماه چهار مسیر مشهد-تهران، تهران-مشهد، شیراز-تهران و تهران-شیراز به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر تهران-اهواز و اهواز-تهران قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز