خبرگزاری کار ایران

رییس جدید بنیاد مسکن در پاسخ به ایلنا:

وام مسکن محرومان بلاعوض است/ پیشنهاد وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۳۳۸

رییس بنیاد مسکن درباره محل تامین مالی ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سال گفت: ‌بخشی از این منابع از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از طریق آورده مردمی است که این تسهیلات برای افرادی که مشمول شرایط مسکن محرومان می‌شود بلاعوض خواهد بود و از محل حساب 100 امام ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر نیکزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن در تحقق هدف ساخت یک میلیون واحد مسکونی اظهار داشت: بنیاد مسکن هر ساله 200 هزار واحد روستایی احداث می‌کند که تمام این ساخت و سازها با محوریت مردم است.

وی ادامه داد: همچنین با نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این ماموریت به بنیاد مسکن داده شده که سالانه 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر هم بسازد بنابراین سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت یک میلیون واحد در سال، احداث و تحویل 400 هزار واحد مسکونی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: البته قرار بر این است که به جز ساخت این 400 هزار واحد بنیاد مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر هم اگر نیازی بود، خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.

نیکزاد گفت: از این رو به سرعت برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین مصالح ساختمانی و مذاکرات با شهرداری و نظام مهندسی را آغاز کردیم و ظرفیت هر دستگاه برای تحقق این هدف استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن با محوریت مردم خواهد بود گفت: هر چند کار سختی است اما در تمام ساخت و سازها سلیقه مردم اعمال می‌شود و با محوریت مردم پروژه 400 هزار واحد مسکونی را به اجرا می‌رسانیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با شاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تامین مصالح ساختمانی گفت:‌ بنا بر این است که با هماهنگی بین دستگاه‌ها مصالح ساختمانی مورد نیاز برای این پروژه را به وفور در اختیار عاملان فروش قرار دهیم همچنین با همکاری سازمان نظام مهندسی تخفیف‌ها در تعرفه‌ها اعمال می‌شود و ما وظیفه داریم که این امورات را تسهیل کنیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال ایلنا درباره محل تامین مالی ساخت 400 هزار واحد مسکونی در سال گفت: ‌بخشی از این منابع از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از طریق آورده مردمی است که این تسهیلات برای افرادی که مشمول شرایط مسکن محرومان می‌شود بلاعوض خواهد بود و از محل حساب 100 امام ارایه می‌شود.

نیکزاد افزود: در حال حاضر این تسهیلات برای خانه‌های روستایی 100 میلیون تومان و پیشنهاد دادیم برای خانه‌های شهری زیر 100 هزار نفر، 250 مییون تومان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز