خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل پالایشگاه‌های گاز ایران برای ورود به فصل سرما

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۷۰

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز کشور تکمیل شده است، از آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسعود زردویان گفت: در هفت ماه سال، برای ۱۸ پالایشگاه گازی که اکنون عملیاتی هستند، یک برنامه فشرده‌ تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات پالایشگاهی تعریف و در زمان‌بندی خاص اجرا می‌شود تا با تأمین به‌موقع و کافی گاز، بتوانیم زمستانی گرم و بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با انجام این عملیات که هدف از آن، حفظ و نگهداری سیستم در شرایط کارآمد است، قابلیت اطمینان ما در پالایشگاه‌ها افزایش می‌یابد و به این ترتیب می‌توانیم مقدار فرآورش را به حداکثر ممکن برسانیم و مطمئن باشیم که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز انجام می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این در حالی است که در این مدت، همه بازدیدهای دوره‌ای برای اطمینان از عملکرد دستگاه‌ها با توجه به مسائل ایمنی صنعت گاز که به‌شدت توصیه می‌شود، انجام شده است، ضمن آنکه تعمیرات لازم هم در همین دوره انجام می‌شود.

زردویان با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز از اواسط فروردین‌ماه امسال آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: بدیهی است انجام به‌موقع تعمیرات، نویدبخش تولید پایدار گاز در فصل زمستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به تمهیدها، ارزیابی‌های ریسکی و روش‌های انتخابی انجام این کار و بازرسی‌های فنی با بهره‌مندی از تجهیزات روزآمد دنیا، زمان انجام اورهال در این سال‌ها، به‌طور مداوم بهبود یافته است و هم‌اکنون توانسته‌ایم کمترین زمان ممکن را به آن تخصیص دهیم تا بتوانیم بیشترین مقدار تولید را داشته باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۵ درصد فعالیت‌های مربوط به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها تکمیل شده است، گفت: از مجموع ۱۸ پالایشگاه گاز (۱۲ پالایشگاه گاز پارس جنوبی و ۶ شرکت پالایش گاز)، تعمیرات ۱۰ پالایشگاه تکمیل شده و تعمیرات پنج پالایشگاه دیگر نیز در حال انجام است که تا آغاز فصل سرما، این مهم نیز به پایان می‌رسد.

زردویان در پایان، زمان آغاز تعمیرات اساسی سه پالایشگاه باقیمانده را طی روزهای آتی ذکر و تصریح کرد: بدون شک ما تمهیدهای لازم را در این زمینه اندیشیده‌ایم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. همه همکاران ما در بخش تولید و فرآورش همانند دیگر بخش‌ها آماده‌اند این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به همه مردم حتی تا روستاهای دوردست نیز برسانند تا شاهد افت فشار یا قطعی گاز در نقطه‌ای نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز