خبرگزاری کار ایران

اوپک میزگرد وزارتی انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار را میزبانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۶۶

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از میزبانی برگزاری میزگردی وزارتی در حوزه انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه اوپک، این سازمان روز دوشنبه (۱۵ شهریورماه) میزبان نخستین میزگرد وزارتی در زمینه انرژی، آب و هوا و توسعه پایدار  به‌صورت ویدیوکنفرانس خواهد بود.

این میزگرد در چارچوب منشور همکاری برگزار می‌شود و موضوع آن بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی مربوط به اقدام‌های جهانی با هدف مقابله با تغییرات آب و هوا در زمینه توسعه پایدار و تلاش برای ریشه‌کنی فقر انرژی است.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، در این باره اظهار کرد: این میزگرد در مقطعی حساس برگزار می‌شود و جهان در حال مقابله با دو موضوع بی‌سابقه، یعنی همه‌گیری ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی است.

این نشست زمینه‌ای پویا برای تسهیل تبادل دانش و گفت‌وگو درباره چالش‌ها و فرصت‌های نوظهور ناشی از اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش انتشار آلاینده‌ها فراهم می‌کند.

موضوع‌های مورد بحث این میزگرد شامل فناوری‌های جلوگیری از انتشار کربن، استفاده و ذخیره کربن (CCUS)، فقر انرژی، اقتصاد دورانی کربن، «ابتکار سبز عربستان» و «ابتکار سبز خاورمیانه»، معرفی شده ازسوی عربستان و آخرین تحولات و مسائل مربوط به کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP26) خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز