خبرگزاری کار ایران

کارشناس اقتصادی در گفت ‌وگو با ایلنا:

تحریم‌ها برطرف نشود، وعده‌های اقتصادی به سرانجام نمی‌رسد/ نباید انتظار پاسخگویی از آقای رضایی داشته باشیم/ تا کنون هیچ راه‌حلی از کابینه ارایه نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۶۲۱

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: تمام افراد کابینه از کاهش قیمت‌ها و سامان بخشی به شرایط اقتصادی می‌گویند اما تا کنون هیچ برنامه و راه‌حلی ارایه نداده‌اند. اهدافی را مطرح می‌کنند که برای عموم مردم خوشایند است اما این اهداف را همه دولت‌های پیش از این اعلام کرده‌ بودند.

احمد حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتصاب محسن رضایی به معاون اقتصادی رییس جمهوری و اجرای وعده‌های انتخاباتی وی در حوزه اقتصاد از جمله یارانه 450 هزار تومانی، تقویت ارزش پول ملی، پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار و ... اظهار داشت: معتقدم اظهارات آقای محسن رضایی در زمان کاندیداتوری را کسی نباید جدی بگیرد. درست است که آقای رضایی دکترای اقتصاد دارد اما در چند سال گذشته حرف‌های غیرکارشناسی از ایشان بسیار زیاد شنیده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی گفت: انتصاب محسن رضایی به این سمت معاون اقتصادی ریاست جمهوری بسیار شگفت‌آور بود چرا که وی با این تصمیمات و برنامه‌ها نمی‌تواند اقتصاد کشور را به مسیر درست هدایت کند.

حاتمی‌یزد افزود: ‌امروز کشورمان دچار کسری شدید نقدینگی است در این شرایط افرادی که انتخاب می‌شوند باید از نخبگان اقتصادی باشند و برنامه‌هایشان باید جنبه عملیاتی داشته باشند اما رضایی نه تئوری اقتصادی می‌داند و نه عملکرد اقتصادی موفقی داشته که بتواند به آن استناد کند.

وی مدعی شد: اینکه برای چنین سمتی آقای محسن رضایی انتخاب می‌شود نشان‌دهنده این است که کابینه دولت سیزدهم یکی از ضعیف‌ترین کابینه‌ها پس از انقلاب است و حتی افراد از کابینه دولت احمدی‌نژاد هم ضعیف‌تر هستند. تردیدی در این نیست که از عهده مشکلات کشور و کسری بودجه، تورم، مدیریت بازار و ارز... بر نمی‌آید.

حاتمی‌یزد گفت: البته باید توجه داشته باشیم که معاون اقتصادی تصمیم‌گیرنده نیست و سازمان برنامه‌ و بودجه باید بتواند چنین موضوعاتی را در بودجه بگنجاند و وزارت اقتصاد موافقت کند و بانک مرکزی آثار چنین وعده‌هایی را در حجم نقدینگی کشور بسنجد و بررسی کند.

این کارشناس اقتصادی افزود:‌ معاون اقتصادی اساسا تصمیم‌گیر نیست و تنها می‌تواند نقش هماهنگ‌کننده داشته باشد و نمی‌تواند به سازمان برنامه یا وزارت اقتصاد دستور اجرای اقدامی یا برنامه‌ای را بدهد. اقای رضایی در این سمت ممکن است برای پیشنهادات خود هماهنگی برگزاری جلسه‌ای را با حضور برخی از مسئولان انجام دهد که در همان جلسه مسئولان اعلام کنند که این برنامه‌ها محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: نباید انتظار پاسخگویی درباره‌ صحبت‌ها و ادعاهای اقای رضایی را داشته باشیم مگر وی برای ادعاها و صحبت‌های قبلی خود توضیحی داده‌ است؟ که حالا بخواهد خود را پاسخگو بداند.

حاتمی‌یزد با بیان اینکه در شرایط امروز کشورمان تا زمانی که مساله تحریم‌ها برطرف نشود، هیچ یک از وعده‌ها و برنامه‌های اقتصادی به سرانجام نخواهد رسید و در دسترس ما نخواهد بود، اظهار داشت: تمام افراد کابینه از کاهش قیمت‌ها و سامان بخشی به شرایط اقتصادی می‌گویند اما تا کنون هیچ برنامه و راه‌حلی ارایه نداده‌اند. اهدافی را مطرح می‌کنند که برای عموم مردم خوشایند است اما این اهداف را همه دولت‌های پیش از این اعلام کرده‌ بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز