خبرگزاری کار ایران

۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تن؛ آخرین موجودی کالاهای اساسی در بنادر ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۳۹۱

عضو هیات عامل و‌ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا سوم شهریور ماه سال جاریدر ۱۲ بندر کشور را ، ۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد.

 به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار کرد: تا پایان روز سوم شهریورماه سال جاری، میزان کالاهای اساسی در ۱۲ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، بوشهر، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، خرمشهر، معادل ۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد ۳۱۳ هزار و ۱۶۹ تن، بندر نوشهر ۱۷۵ هزار و ۶۶۷ تن، بندر انزلی ۷۳ هزار و ۴۹۰ تن، بندرامام خمینی(ره) ۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۳۶ تن، شهیدرجایی ۴۴۱ هزار و ۷۶۰ تن، بندر بوشهر ۵۳ تن، چابهار ۱۴۳ هزار و ۷۲۱ تن، بندر آستارا ۱۸ هزار و ۶۳ تن، بندر فریدونکنار ۶۹ هزار و ۶۶۴ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر شهیدباهنر ۱۲۳ تن و بندر خرمشهر ۵۸۴ تن است.

کوهساری در مورد شناورهای کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان سوم شهریور ماه سال جاری، اظهار داشت: ۱۸ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۴۱۷ هزار و ۲۷۱ تن قرار دارند و ۲۶ فروند شناور نیز با تناژ یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰۳ تن تا تاریخ مذکور در لنگرگاه منتظر بودند.

وی در مورد تعداد کامیون های خروجی از بنادر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی و خرمشهر نیز، اعلام کرد: روز سوم شهریورماه سال جاری، ۳ هزار و ۳۹۹ کامیون با تناژ ۷۷ هزار و ۹۹۸ تن از این بنادر خارج شده اند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از بنادر امام خمینی(ره) و شهیدرجایی ۱۴۸ واگن با تناژ ۸ هزار و ۵۴۲ تن خارج شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز