خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

ارمنستان مسیر جایگزین برای فعالیت‌های مرزی تهران و ایروان اعلام کرد/ تا برگشت به شرایط عادی، فقط تریلی اجازه عبور ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۳۱

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: مسیر ارتباطی بین دو شهر قاپان تا گوریس بسته شده است و کشور ارمنستان هم برای این مسیر، جایگزین را معرفی کرده اما از آنجایی که این محور عرض کمی دارد و مناسب تردد تریلی نیست، فعلا جلوی تردد تریلی‌ها به این سمت را گرفته‌ایم.

جواد هدایتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بسته شدن ارتباط زمینی ایران و ارمنستان اظهار داشت: روز گذشته مسیر اتصال ارتباطی مرز نوردوز به ایروان به دلیل اختلافاتی مرزی بسته شد و حسب اطلاعات واصله، نیروهای صلح‌بان روس مداخله کردند و قرار شد که این موضوع  در کوتاه ترین زمان ممکن، حل و فصل شود.

وی ادامه داد: البته طرف ارمنی اعلام کرده ظرف یک روز آینده و یا کمتر این مشکل را برطرف سازد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای مسیر مسدود شده مسیر جایگزین اعلام شده است، تاکید کرد: مسیر ارتباطی بین دو شهر قاپان تا گوریس بسته شده است و کشور ارمنستان هم برای این مسیر، جایگزین را معرفی کرده اما از آنجایی که این محور عرض کمی دارد و مناسب تردد تریلی نیست، فعلا جلوی تردد تریلی‌ها به این سمت را گرفته‌ایم.

هدایتی با بیان اینکه مرز برای خودروهای 10 چرخ و 6 چرخ باز است و خودروهای متوسط امکان تردد دارند، گفت: مرز ایران وارمنستان با اعلام محور جایگزن بسته نیست اما امکان تردد خودروهای سنگین و تریلی از این مسیر جایگزین وجود ندارد.

وی درباره مطلی کامیون‌ها چه از طرف ایران برای تردد به سمت ارمنستان و چه از طرف ایروان به سمت ایران، اظهار داشت: تردد کامیون در هر دو طرف همواره وجود داشته و خواهد داشت. طبیعتا در این شرایط تردد کامیون‌ها در هر دوطرف طرف متوقف می‌شود اما ارمنستان اعلام کرده در مدت زمان کوتاه شرایط عادی خواهد شد.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز