خبرگزاری کار ایران

مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۳۹

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، سیدمحمد موسوی گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و احتمال ضرر و زیان کشاورزان، این سازمان با مجوز وزیر جهاد کشاورزی، مبادرت به خرید سیب زمینی تابستانه مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات، از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت حمایتی هر کیلو ۱۷ هزار ریال کرد.

موسوی ضمن اشاره به استقرار ۱۰ مرکز برای خریداری این محصول از کشاورزان در استان گلستان گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن سیب زمینی طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده، تسویه شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص علت خرید اعلام کرد: در سال جاری به دلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند ماه که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شد، برداشت این محصول در استان گلستان با تأخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری همزمان شد.

وی ادامه داد: این امر موجب اشباع بازار و افت قیمت این محصول شد و بر این اساس سازمان تعاون روستایی با خرید سیب زمینی (با قابلیت ماندگاری حداقلی) استان گلستان و جلوگیری از ورود بی رویه محصول مازاد به بازار، توانست قیمت این محصول را در سایر نقاط کشور نیز تنظیم و به نفع کشاورزان تعدیل کند تا از زیان کشاورزان سیب زمینی کار تابستانه در سطح کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز