خبرگزاری کار ایران

اروپا پس از ۲۵ سال دیگر نیازی به گاز روسیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۵۹

صدراعظم آلمان اعلام کرد که نیاز اروپا به گاز روسیه تا ۲۵ سال دیگر برطرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری اویل پرایس، آنگلا مرکل در دیدار با وولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که اروپا تا ۲۵ سال دیگر نیازی به گاز روسیه نخواهد داشت.

وی گفت: اروپا باید تا سال ۲۰۵۰ به‌تدریج انتشار آلاینده‌ها را متوقف کند، این یعنی ۲۵ سال دیگر اروپا هیچ گازی یا مقدار اندکی گاز از روسیه وارد خواهد کرد.

به گزارش شانا، آنگلا مرکل روز یکشنبه (۳۱ مردادماه) تضمین داد اوکراین از ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ روسیه آسیبی نخواهد دید، این در حالی است که اوکراین معتقد است مذاکرات درباره آینده این کشور به‌عنوان محل ترانزیت خط لوله انتقال گاز نورداستریم ۲ که گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند، مبهم بوده است.

مرکل در آخرین سفر خود به کی‌یف گفت: روسیه نباید از گاز به‌عنوان سلاحی ژئوپلیتیکی استفاده کند و در صورت لزوم آلمان می‌تواند تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کند.

این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری ظرفیت بخش نخست خط لوله نورد استریم را دو برابر می‌کند و به ۱۱۰ میلیارد مترمکعب در سال می‌رساند. نورد استریم ۲ که با عبور از اوکراین، گاز روسیه را به اروپا می‌رساند کانون تنش بین مسکو و واشنگتن بوده است.

آمریکا و آلمان ماه گذشته اعلام کردند بر سر این خط لوله بحث‌انگیز به توافق رسیده‌اند و امکان تکمیل این پروژه فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز