خبرگزاری کار ایران

نماینده موافق وزیر پیشنهادی صمت:

برنامه‌های فاطمی امین از کلی‌گویی فاصله گرفته است/ رشد ارزش افزوده صنعت تا پایان دوره به ۶.۴ درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۰۲

نماینده موافق وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: برنامه‌های آقای فاطمی امین انطباق با واقعیات دارد و با نگاه واقع‌گرا به نیاز‌ها و امکانات طراحی شده است. علاوه بر این صراحت در برنامه‌ها دیده می‌شود، اهداف کمی وزارت صمت شفاف است تا مجلس بتواند این اهداف را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد راستینه هفشجانی در جلسه بررسی رای اعتماد به سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به استفاده از جوانان تاکید زیادی داشتند، رییس جمهور نیز از آبروی خود خرج کردند و در حوزه اقتصادی یک تیم جوان را معرفی کرده‌اند. امروز ما نمایندگان توقع داریم فرصت کار را جوانان بدهند. سابقه اجرایی درخشان آقای فاطمی امین در خارج کردن خودروهای فرسوده و نگاه کاربردی ایشان باعث دفاع من از ایشان شد.

وی افزود: در برنامه‌های ایشان چند ویژگی مهمی وجود دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1) رعایت چارچوب و برنامه‌ریزی 2) انطباق برنامه با وظایف وزارتخانه 3) تفکیک برنامه‌ها به کوتاه‌مدت و بلندمدت. برنامه‌های آقای فاطمی امین انطباق با واقعیات دارد و با نگاه واقع‌گرا به نیاز‌ها و امکانات طراحی شده است. علاوه بر این صراحت در برنامه ها دیده می‌شود و اهداف کمی وزارت صمت شفاف است تا مجلس بتواند این اهداف را پیگیری کند. از کلی‌گویی نیز فاصله گرفته شده است.

راستینه تصریح کرد: در برنامه‌های آقای فاطمی امین هدف‌گذاری شده که رشد ارزش افزوده صنعت در پایان دوره به 6.4 درصد برسد. شاهد هستیم که شجاعانه هدف‌گذاری شده و مجلس نیز قطعا در مطالبات خود این موارد را دنبال می‌کند. از نقاط مثبت برنامه می‌توان به تبدیل راهبردها به برنامه‌ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آقای فاطمی امین به پنج بخش کوتاه مدت، میان‌مدت، استانی ، بخشی و بین‌المللی تقسیم می‌شود. ایشان مهم‌ترین مسائل سال 1400 شناخته و برنامه داده است. مسائلی مانند ارزش افزوده، نرخ ارز و ... باید در کوتاه مدت حل شوند. در این جهت ایشان در جهت افزایش واردات و افزایش میزان مواد اولیه را در برنامه‌های خود دارند. تکمیل برنامه جامع تجارت، گمرک، اصلاح ساختاری، تامین منابع لازم، شفافیت وظایف بین وزارت‌های صمت و جهاد کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی جزو مواردی است که باید پیگیری شود و در برنامه‌های ایشان بوده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش استانی برنامه‌های وزیر پیشنهادی 36 پروژه تحولی که ابزارهایی برای تنظیم بازار هستند پیش‌بینی شده است. در بخش بین‌المللی نیز هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و امور خارجه در جهت توسعه روابط با کشورها به ویژه همسایگان، افزایش صادرات مورد توجه قرار گرفته  و به تعامل بین‌المللی بر حسب همسایگی، همسویی با ایران و ... تاکید شده است و قرار است مبنای تعامل وزارت صمت و امور خارجه باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ایشان چند کتاب در حوزه صنعت، معدن و تجارت تالیف کرده‌اند که نشان از تسلط نظری ایشان دارد در کنار آن توانایی عملی نیز دارند. آقای فاطمی امین در سال 85 مجری خارج کردن خودروهای رسوده از ناوگان شهری بودند. تا قبل از روی کار آمدن ایشان 45 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده بودند که ایشان ظرف ده ماه این رقم را به 255 هزار خودروی فرسوده رساندند. امید است با رای اعتماد شما با کابینه جوان رییسی به جنگ اقتصادی دشمن برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز