خبرگزاری کار ایران

اخذ مجوز زیست‌محیطی احداث نیروگاه کلاس اف "ویس" در خوزستان/ نخستین واحد گازی نیروگاه تابستان 1402 وارد مدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۴۶

مدیر طرح نیروگاه سیکل‌ترکیبی ویس گفت: مجوز زیست محیطی احداث این نیروگاه کلاس اف با ظرفیت 906 مگاوات از محیط زیست استان خوزستان دریافت شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو،‌ "محسن حاتمی" با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه شامل دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات است.

مدیر طرح نیروگاه سیکل‌ترکیبی ویس با اشاره به اینکه این پروژه با پیشرفتی بالغ بر 50 درصد در بخش BOP در حال اجراست، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم در تابستان 1402 واحد اول گازی این ساختگاه با شبکه سنکرون و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حاتمی با تاکید بر اینکه در نیروگاه ویس از توربین‌های نسل جدید کلاس F استفاده خواهد شد، ادامه داد: راندمان بخش گاز این نیروگاه ۴۰ درصد خواهد بود که این رقم با افتتاح بخش بخار و در شرایط ایزو به ۵۸ درصد نیز خواهد رسید.

وی هدف از ساخت این نیروگاه‌ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به‌ویژه در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و پیمانکاری شرکت مپنا در زمینی به مساحت ۸۶ هکتار احداث خواهد شد.

شایان ذکر است، نیروگاه سیکل ترکیبی ویس (رامین) اهواز در ۲۰ کیلومتری جاده اهواز به مسجدسلیمان در استان خوزستان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز