خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال توقف دو روزه مرز میلک/ تمام کامیون‌های ایرانی را برگرداندیم/ کاهش ۵۰ درصدی تبادلات تجاری از مرز دوغارون

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۴۴۲

سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت سه مرز ایران و افغانستان را تشریح کرد.

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت سه مرز ایران و افغانستان اظهار داشت: به دلیل تحولات اخیر افغانستان و کشیده شدن درگیری‌ها به سمت مرزهای این کشور، از عصر پنجشنبه مرز میلک در ایران در نزدیکی زرنج بسته شد البته در یک ماه گذشته هم میزان تبادلات و تردد ازاین مرز 50 درصد کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: تا زمان آرام شدن وضعیت و تنش‌های کشور افغانستان مرز میلک متوقف خواهد بود و احتمالا این توقف تا دو روز به طول می‌انجامد و دو روز دیگر وضعیت این مرز عادی می‌شود.

سخنگوی گمرک ایران گفت: همچنین همزمان با بسته شدن مرز میلک بازارچه مرزی گمشاد هم بسته شد.

لطیفی با بیان اینکه در حال حاضر دو مرز ماهیرود و دوغارون با کشور افغانستان فعال هستند، افزود: در حال حاضر هر چند مرز دوغارون بین ایران و افغانستان فعال است اما در یک ماه گذشته با کاهش تجارت از این مرز مواجه بودیم به طوری که تا 50 درصد میزان تبادلات از این مرز کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تبادلات تجاری و تردد بین ایران و افغانستان از مرز ماهیرود افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: میزان تبادلات از مرز ماهیرود تا 50 درصد رشد داشته اما علی رغم این رشد مبادلات با توجه به سرعت عبور کامیون‌ها ازاین مرز با صف غیرعادی مواجه نیستیم.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به میزان تردد کامیون‌ها از مرز میلک در روزهای عادی اظهار داشت: قبل از متوقف شدن فعالیت، روزانه از این مرز 200 کامیون ورودی و 200 کامیون خروجی تردد داشتند که برخی از این کامیون‌ها ترانزیتی بودند که فعلا تردد آنها متوقف شده و تمام کامیون‌ها و راننده‌های ایرانی را از این مرز برگردانده‌ایم و همین راننده و کامیون ایرانی در انسوی مرزباقی نماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز