خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است/ وزارت راه جلوی گرانی بلیت را نگرفت و آن را پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۶۷

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: طبق پیگری‌های کمیسیون عمران تایید شد که افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است، اما در نهایت اجرای آن باید توسط دولت و وزارات راه باشد اما هنوز اتفاقی نیفتاده و تصور ما این است که این رفتار وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت بلیت هواپیما را پذیرفته است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره عدم توجه ایرلاین‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش قیمت بلیت هواپیما و تعیین قیمت در دامنه مصوب اظهار داشت: متاسفانه مسئولان در برابر این افزایش قیمت‌های غیر قانونی به چند مصاحبه اکتفا می‌کنند و افرادی هم به دنبال این بودند که بتوانند مجوز افزایش قیمت را در دولت روحانی بگیرند تا در دولت جدید این کسی نتواند جلوی آن را بگیرد.

وی ادامه داد: حدس ما بر این بود که عده‌ای بخواهند در بین دو دولت، این گرانی‌های بدون توجیه را تثبیت کنند. اما مجلس اجازه نخواهد داد این گرانی تثبیت شود و از شروط مجلس از وزیر آینده راه و شهرسازی این است که جلوی این افزایش قیمت‌ها بایستد و به این وضعیت بدون نظارت و بدون برنامه در حمل و نقل عمومی پایان دهد.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه این درست نیست که سفر با هواپیما فقط برای افراد مرفه امکان پذیر باشد،‌ گفت: دولت به فکر بیمارانی باشد که برای درمان نیاز به تردد با حمل و نقل هوایی دارند و اجازه ندهد به بهانه‌های مختلف قیمت بلیت را هر سال بالاتر ببرند.

یوسفی ادامه داد: سال گذشته قیمت بلیت را به بهانه اجرای پروتکل‌های کرونایی و پذیرش با 60 درصد ظرفیت هواپیما افزایش دادند امسال دوباره به همان دلیل قیمت‌ها را بدون تایید دولت بالا بردند.

وی با اشاره به کاهش توان خرید مردم برای خرید بلیت حمل و نقل عمومی اظهار داشت: نماینده‌ها هر هفته برای تردد به حوزه انتخابیه بلیت هواپیما خریداری می‌کنند، وقتی خرید بلیت برای نمایندگان مجلس سخت شده، سایر مردم چگونه توان خرید بلیت هواپیما را خواهند داشت.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: کنترل نرخ بلیت حمل و نقل عمومی و اتمام این وضعیت نابه سامان از موضوعاتی است که برای رای اعتماد به وزرا در اولویت قرار می‌دهیم. وزیر پیشنهادی باید برنامه کوتاه مدت برای کنترل قیمت‌ها ارایه دهند. این وضعیت نابه سامان گرانی‌ها فقط به مدیریت و عملکرد ایرلاین برنمی‌گردد، متاسفانه به طور کلی بازار رها شده است و در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی هم کار خودشان را می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق پیگری‌های کمیسیون عمران تایید شد که افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است و به صراحت اعلام می‌کنیم که این افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است اما در نهایت اجرای آن باید توسط دولت و وزارات راه باشد اما هنوز اتفاقی نیفتاده و تصور ما این است که این رفتار وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت بلیت هواپیما را پذیرفته است.

یوسفی با بیان اینکه درست نیست که در ابتدا افزایش قیمت 70 درصدی را پیش‌بینی کنیم و در نهایت افزایش قیمت 40 درصدی را تصویب و مدعی شویم که تعادل به وجود آمده است، افزود: با ورود وزیر راه و شهرسازی جدید کنترل قیمت بلیت هواپیما را دنبال می‌کنیم و شرط ما برای وزرای پیشنهادی این است که برنامه کوتاه مدت برای کنترل قیمت‌ها داشته باشند، چراکه بیش از این نمی‌توان به مردم فشار آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز