خبرگزاری کار ایران

چگونه ۴۰ درصد از مصرف برق خود بکاهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۵۲۹

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق گفت: واحد‌های تجاری می‌توانند با تغییر روش های نورپردازی به نورهای موضعی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه و جلوگیری از پرت انرژی، مصرف خود را به میزان قابل توجهی (بیش از ۴۰ درصد ) کاهش دهند.

به گزارش ایلنا از توانیر، مسعود صادقی مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق گفت: هر یک‌درجه دما باعث تغییر ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر شاهد خنکی هوا هستیم اما همچنان نیازمند همکاری بیشتر مشترکان به ویژه مشترکان تجاری و خانگی هستیم چرا که مصرف حداقل یکهزار مگاوات از سقف تعیین شده بیشتر است.

صادقی تصریح کرد: چون در شرایط کنونی بخشی از نیاز مصرف برق از طریق نیروگاه های برق آبی و مصرف آب تولید می‌شود در حالی که ما نیازمند ذخیره بیشتر آب هستیم.

وی ادامه داد: بخش تجاری حدود ۸ درصد از کل برق مورد نیاز کشور را مصرف می‌کند ‌که بار قایل توجهی است.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق گفت: واحد‌های تجاری می‌توانند با تغییر روش های نورپردازی به نورهای موضعی  و تنظیم دما روی ۲۵ درجه و  جلوگیری از پرت انرژی، مصرف خود را به میزان قابل توجهی (بیش از ۴۰ درصد ) کاهش دهند که البته باعث افزایش سود و کاهش هزینه های این گروه از مشترکان نیز می شوند.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود چون لامپهای کم مصرف است پس روشن ماندن تعدادزیاد لامپهای اشکال ندارد، درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز