خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در قرارگاه خاتم‌الانبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

صرفه‌جویی سالانه 75 میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه خرم‌آباد-بروجرد/ زمان سفر 90 دقیقه کمتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۳۳

مقام مسئول در قرارگاه خاتم ‌الانبیا با بیان اینکه فردا 67 کیلیومتر ازادراه خرم آباد-بروجرد افتتاح می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه، مسیر فعلی و موجود، حدود 32 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

بابک لارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه آزادراه خرم آباد – اراک هفته آینده به افتتاح می‌رسد، اظهار داشت: آزادراه خرم‌آباد به بروجرد یک قطعه‌ای از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که بندر انزلی را به بندر امام‌خمینی متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت تهران گسترش قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد:  آزادراه خرم آباد – بروجرد یک حلقه میانی از این کریدور است که با احداث آنف مسیر کریدور کامل می‌شود. فردا 67 کیلیومتر از این آزادراه به افتتاح می‌رسد که با بهره‌برداری از این آزادراه، مسیر فعلی و موجود، حدود 32 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: گردنه‌های سخت برای تردد خودروهای سنگین و سبک در مسیر خرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آباد به بروجرد حذف می‌شود. بنابراین حدود یک ساعت و 30 دقیقه زمان سفر در این مسیر را کوتاه می‌کند. مدت زمان سفر تمام کسانی که در این کریدور حرکت می‌کنند و خودروهایی که در استان‌های لرستان و منطقه خرم آباد به سمت مرکز و شمال کشور در حال تردد هستند بیش از یک ساعت کوتاه می‌شود.

لارتی با بیان اینکه قطعا کاهش مدت زمان حرکت باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود، ادامه داد: با بهره‌برداری از این آزادراه و تردد از آن، سالیانه 75 میلیون لیتر مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند که اگر این میزان سوخت را با نرخ صادراتی فوب خلیج‌فارس حساب کنیم، به نرخ قابل توجه سالانه 700 میلیارد تومان می‌رسیم.     

وی با اشاره به هزینه ساخت این پروژه اظهار داشت: تا به امروز دو هزار و 600 میلیارد تومان برای ساخت این قطعه آزادراهی هزینه شده‌است که ارزش روز آن به بیش از 5000 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مقام مسئول در قرارگاه خاتم الانبیا افزود:  قطعه بعدی از این آزادراه از بروجرد تا اراک ادامه دارد که عملیات اجرایی این 66 کیلیومتر آزادراه اخیرا شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز