خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ای برای خاموشی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۰۰۸

معاون راهبری شبکه برق ایران گفت: ماموریت اصلی شرکت مدیریت شبکه برق ایران حفظ و استمرار تامین برق بوده که استمرار و توازن بین تولید و مصرف برق در کشور مستلزم همکاری و همراهی همه جانبه در بخش‌های خانگی، صنایع، کشاورزی و ... است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مهدی مقیم زاده" درخصوص میزان تولید و مصرف برق در کشور گفت: در روز گذشته میزان مصرف به 65 هزار مگاوات رسید که از این میزان توانستیم 55 هزار و 200 مگاوات را تامین کنیم و این میزان اختلاف بین توزیع و مصرف از طریق مشارکت و هماهنگی با صنایع بزرگ مدیریت شد.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع بزرگ داشتیم و مشارکت در بخش کشاورزی و طرح‌های مدیریت مصرف، توانستیم مصرف را مدیریت و پاسخگویی مناسب را داشته باشیم.

مقیم زاده میزان مصرف را حول محور 65 هزار مگاوات پیش بینی کرد و افزود: برای تامین این میزان مصرف، در بخش نیروگاه‌های حرارتی و آبی بایستی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم این میزان مصرف را تامین کنیم.

وی با اشاره به افزایش دما و پایان تعطیلی ادارات، میزان بار را افزایشی پیش بینی کرد و گفت: با پایان تعطیلی ادارات و افزایش دما شاهد افزایش بار به میزان 800 تا 1000 مگاوات را شاهد خواهیم بود که این امر صرفا با همکاری و همراهی در کلیه بخش‌ها ممکن خواهد بود.

معاون راهبری شبکه برق کشور ادامه داد: برنامه‌ای برای خاموشی نداریم و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف پاسخگوی نیاز مصرف خواهیم بود.

وی از برنامه هماهنگ شده با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نبروی برق خبر داد و گفت: با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق برنامه‌ای هماهنگ شده و سقف مصرفی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که با رعایت این سقف خاموشی نخواهیم داشت.

مقیم زاده در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: این امر از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق به مشترکان پرمصرف اطلاع رسانی و تذکر داده شده و تعرفه‌هایی نیز برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده که در صورت ادامه پرمصرفی از سوی آنان، این موارد اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز