خبرگزاری کار ایران

تدابیر وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی برای تامین آب کشت تابستانه خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۱۸۹

وزیر نیرو گفت: امروز پنجاه و هفتمین سد مخزنی ملی در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن به انتها می‌رسد که از این رقم ۲۵ سد در دولت یازدهم و ۳۲ سد در دولت دوازدهم یعنی ۳۰ درصد این عملکرد در دولت دوازدهم افزایش داشته است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" صبح امروز شنبه دوم مرداد در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در قالب آخرین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی استان خوزستان، اظهار کرد: گزارشم را از شهر اهواز در معیت معاون اول رئیس جمهور حسب دستور ریاست جمهوری ارائه می‌کنم. دیروز به اتفاق وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی دیگر از مسئولان اجرایی کشور به استان خوزستان آمدیم. بازدیدی از سد کرخه، خروجی آن و از تالاب هورالعظیم و مناطق مربوط به این تالاب داشتیم، همچنین دیشب نیز جلسه خوب و موثری با حضور معاون اول رئیس جمهور با نخبگان، خبرگان و سران عشایر داشتیم.

وی با اشاره به جلسه مدیریت بحران صبح امروز معاون اول رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهادکشاورزی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی اضافه کرد: خوشبختانه تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد. سال آبی جاری، سال خشکی است و استان خوزستان همیشه از منابع آب و خاک بهره‌مندی بیشتری داشته، امسال حدود ۳۰ درصد بارش‌های خود استان و ۴۰ درصد بارش‌ استان‌هایی که به استان خوزستان ورودی‌هایی دارند، کاهش داشته است.

وزیر نیرو ادامه داد: موضوع بارش‌ها موجب شده مثل هر سال، ابتدای سال آبی در مهرماه طبق بررسی منابع آبی موجود و مصارف، محدودیت‌هایی را برای برخی کشت‌های پر آب‌بر تعیین کنند ولی در عمل، کشت‌هایی صورت گرفته که باید با یک نوع مصالحه بین شرایط امروز و شرایط محتمل پاییز فرمولی از سمت همکاران جهاد کشاورزی تدارک دیده شود که امیدواری بسیاری هست تا هر دو مسئله به نحوه مناسبی تدبیر شود.

بهره‌بردا‌ری از ۶۲۸ طرح آب، برق و فاضلاب با اعتبار ۱۳۲ هزار میلیارد تومان در دولت دوازدهم

وی با اشاره به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری نیز خاطرنشان کرد: توصیه‌ها و تاکیداتی که مقام معظم رهبری همواره طی سال‌های اخیر به دولت‌های مختلف داشتند ملاک عمل همه ما بوده و هست. امیدوار هستیم با نوید‌هایی که برای تامین مالی بیشتر برای اجرایی کردن طرح‌هایی که دولت از سال ۹۶ داده شده، تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی و همچنین مدیریت سیلاب سرعت بیشتری به خود بگیرد.

اردکانیان با اشاره به آخرین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در دولت دوازدهم یادآور شد: توفیقی بود از نیمه سال ۹۸ تاکنون یعنی حدود دو سال این پویش سر پا بوده و نتیجه‌ای که در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۹، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان و امسال در پنج‌ماه ابتدایی با احتساب طرح‌های امروز، ۹۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان جمعا از مهرماه ۹۸ تاکنون ۶۲۸ طرح آب، برق و فاضلاب با اعتبار ۱۳۲ هزار میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری آمده است.

وی افزود: امروز پنجاه و هفتمین سد مخزنی ملی در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن به انتها می‌رسد که از این رقم ۲۵ سد در دولت یازدهم و ۳۲ سد در دولت دوازدهم یعنی ۳۰ درصد این عملکرد در دولت دوازدهم افزایش داشته است.

وزیر نیرو اضافه کرد: امروز سی و چهارمین تصفیه‌خانه آب در دولت دوازدهم به‌بهره‌برداری می‌رسد که جمعا ۵۴ اُمین تصفیه‌خانه آب در دولت است، همچنین ۹۵ اُمین تصفیه‌ فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد که ۴۰ درصد این عملکرد به نسبت دولت گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تقریبا حدود ۱۰۰ درصد طرح‌هایی که در بخش آب، برق و فاضلاب وعده شده بود همه به نتیجه رسیده است، گفت: امروز ۲۳۸۱ میلیارد تومان طرح‌هایی است که با دستور ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

اردکانیان ادامه داد: امروز در استان‌ مازندران تصفیه‌خانه آب و خط آبرسانی به بابل و تعدادی دیگر از شهرها و روستاهای این استان، خط آبرسانی به خلخال در استان اردبیل، در استان فارس آبرسانی به حاجی‌آباد در مرکز شهرستان زرین‌دشت، سه واحد نیروگاه مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۲۰ مگاوات، اتمام عملیات اجرایی سد ملی هایقر در منطقه فیروزآباد،  تصفیه‌خانه فاضلاب کنارک در استان سیستان و بلوچستان و هوره در چهارمحال و بختیاری، در استان بوشهر افتتاح سد ارغون و همچنین آبگیری سد خائیز و در بخش برق هم ۱۳ نیروگاه خورشیدی در ۹ استان کشور را در برنامه پویش داریم.

وی افزود: در استان هرمزگان طرح مهم فاضلاب بندرعباس که از مطالبات مدت مدید مردم مرکز استان بود با همکاری و پیگیری استاندار امروز عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز