خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا عنوان شد:

کاهش تقاضای خرید دام زنده در عید قربان سالجاری/ متوسط قیمت هر کیلوگرم دام حدود ۵۸ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۲۹

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش تقاضای خرید دام زنده برای عید قربان سالجاری نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: متوسط قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان سالجاری حدود ۵۸ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی در گفت وگو با ایلنا درباره بازار دام عید قربان سالجاری، اظهار کرد: تقاضا در عید قربان سالجاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این کاهش را می‌توان به وضوح در بازار دید.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کاهش تقاضا به دو دلیل قیمت بالا و افزایش شدت شیوع کرونا اتفاق افتاده است.  

ملکی از راه اندازی قربانگاه‌ها توسط سازمان میادین میوه و تره بار خبر داد و افزود: در ابتدا با توجه به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این بود که بر خلاف سال‌های گذشته قربانگاه در سطح شهر ایجاد نشود، اما با در خواست مردم تصمیم به ایجاد آن‌ها گرفته شد. 

به گفته وی؛ با توجه به اینکه این تصمیم دیر هنگام گرفته شده است، از امروز سازمان میادین دست به کار شده تا چند منطقه شهر قربانگاه ایجاد کند. 

ملکی مناطقی احتمالی ایجاد قربانگاه که مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند را منطقه‌های ۵، ۷ و ۱۹ عنوان کرد. 

وی افزود: احتمال افزایش مناطق وجود دارد و مردم برای اطلاع از آن‌ها باید منتظر اعلام سازمان میادین میوه و تره بار باشند.

ملکی شرایط عرضه دام را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان عرضه دام در شرایط مناسبی قرار دارد و با توجه به شرایط تقاضا، عرضه از تقاضا پیشه خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره قیمت‌های عرضه دام نیز اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده از ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است، به عبارت دیگر قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان به طور متوسط ۵۸ هزار تومان است. 

ملکی علت اختلاف قیمت را مربوط به نوع نژاد دام‌ها و مرغوب یا نامرغوب بودن گوشت  آن‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز