خبرگزاری کار ایران

مردم از ذبح خارج از کشتارگاه و میادین دام خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۵۰۸

رئیس گروه بهداشت گوشت و نظارت بر امور کشتارگاه‌های دام و طیور با هشدار درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو از مردم خواست در عید قربان از ذبح دام خارج از کشتارگاه و میادین عرضه دام خودداری کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید صادقی با بیان اینکه ویروس تب کریمه کنگو از طریق کنه به انسان منتقل می‌شود، اظهار کرد: ویروس بیماری در بدن کنه وجود دارد و هر گونه تماس با آن می‌تواند موجب انتقال ویروس و بروز بیماری در انسان شود.

وی ادامه داد: به طور معمول این بیماری در دام علائم مشخصی ندارد اما شدت علائم آن در انسان بیشتر است و خطر مرگ برای فرد وجود دارد.

به گفته صادقی؛ بیماری تب کریمه کنگو در انسان خود را با خونریزی‌های زیر پوستی و تب نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بروز بیماری در فصول گرم بیشتر از فصول سرد سال است، افزود: با گرم شدن هوا فعالیت کنه‌ها افزایش می‌یابد و ضمن اینکه تولید مثل این حشره در فصول گرم بیشتر بوده و این موضوع بر افزایش ابتلا موثر است.

صادقی با اشاره به نزدیکی عید قربان نسبت به انتقال این بیماری در صورت ذبح غیر بهداشتی به مردم هشدار داد.

وی از مردم خواست برای ذبح دام به کشتارگاه‌های و مراکز عرضه دام مراجعه کنند.

صادقی افزود: اگر شخصی به ناچار در منزل اقدام به ذبح دام کرد حتما از دستکش و ماسک استفاده کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مانند سال‌های گذشته مراکز ذبح دام عید قربان در شهرها برپا خواهد شد، گفت: از زمان شیوع کرونا، سازمان دامپزشکی از راه ‌اندازی این مراکز خودداری کرده و همواره مردم را تویق به حضور در کشتارگاه‌ها و میادین برای ذبح دام می‌کند.

صادقی تصریح کرد: البته اکیپ‌های دامپزشکی همچنان برقرار است و امسال نیز 800 اکیپ ثابت و یک هزار اکیپ سیار در سراسر کشور فعال خواهد بود.

وی تعداد دامپزشکان فعال برای عید قربان سالجاری را یک هزار و 200 نفر و تعداد کارشناسان بارزس گوشت را یک هزار و 500 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز