خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

افزایش کاذب قیمت گوشت قرمز از ابتدای هفته/ به رغم نزدیکی عیدقربان، عرضه دام بیش از کشش بازار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۶۶

رئیس شورای تامین دام کشور معتقد است؛ به‌رغم نزدیکی عید قربان افزایش قیمت گوشت قرمز از ابتدای هفته کاذب است، چراکه عرضه دام بیش از کشش بازار است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با ایلنا در توصیف بازار دام زنده و گوشت قرمز در آستانه عید قربان، اظهار کرد: از ابتدای هفته شاهد روندی صعودی قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار هستیم، اما این افزایش قیمت از نظر ما کاذب است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مدت‌هاست عرضه دام بیش از کشش بازار صورت می‌گیرد، نباید افزایش قیمت اتفاق بیفتد.

پوریان معتقد است؛ برخی از فعالان بازار دام زنده و گوشت قرمز با جوسازی، تقاضای غیرواقعی ایجاد کرده‌اند که موجب افزایش بدون دلیل قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری ماه‌هاست دامداران را با مشکل تامین نهاده دامی و افزایش هزینه تمام شده تولید مواجه کرده‌ است، گفت: دامداران به دلیل عدم توانایی در نگهداری دام‌های خود، عرضه را افزایش داده‌اند به نحوی که شاهد عرضه دام‌های نارس و مولد در میادین بوده‌ایم.

پوریان تصریح کرد: نهاده‌های دامی گران است و مراتع خشک شده‌اند در این شرایط افزایش عرضه دام برای ادامه فعالیت دامداران طبیعی است.

به گفته وی؛ در شرایطی که عرضه افزیش داشته اما تقاضا در بازار به نسبت آن رشد نداشته است، افزایش قیمت معنای ندارد.

پوریان با انتقاد از سیاست‌های مسئولان در چند سال اخیر در حوزه تولید و بازار دامپروری کشور، اظهار کرد: سیاست‌های مسئولان بیش از آنکه همسو با توسعه تولید باشد بر ضد آن بوده است، به طور مثال: ممنوعیت صادرات در شرایط مازاد دام که بارها درباره اشتباه بودن آن هشدار دادیم یکی از باز دارنده‌های توسعه تولید در این حوزه بوده است.

وی گفت: تصمیمات اشتباه دیگر در این حوزه ایجاد قوانین دست و پا گیر است که مانعی بر سر راه حمایت از دامداران ایجاد کرده است.

پوریان با تاکید بر اینکه می‌شد با اعمال سیاست صحیح خرید حمایتی از بحران‌های حوزه دامپروری جلوگیری کرد، افزود: مسئولان با اعمال سیاست‌های درست در خرید حمایتی می‌توانستند همراه با کنترل شتاب افزایش قیمت، ذخیره سازی نیز انجام دهند.

رئیس شورای تامین دام کشور قیمت امروز خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین را 55 هزار تومان و هر کیلوگرم دام سبک زنده را 58 هزار تومان اعلام کرد.

پوریان یادآور شد: در پایان هفته گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین و هر کیلوگرم دام سبک زنده 50 هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز