خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

پرداخت تسهیلات کم بهره برای حمایت از صنعت چای/ سودهای ۴ تا ۷ درصد با بازپرداخت ۴ ساله

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۱۰

رییس سازمان چای کشور از پرداخت بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره ۴ تا ۷ درصدی از نیمه دوم سال به چایکاران و کارخانه‌ها برای حمایت از صنعت چای کشور خبر داد.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این خبر، افزود: سال گذشته 52 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای و تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از صنعت چای داخلی در اختیار کشاورزان و کارخانه‌های چای قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این مبلغ 32 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و 20میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای بود.

به گفته جهانساز؛ از نیمه دوم سالجاری نیز تسهیلات کم بهره در اختیار چایکاران و کارخانه‌های چای قرار خواهد گرفت که پیش بینی می شود مبلغ آن به بیش از 64 میلیارد تومان برسد. 

وی در توضیح نحوه دریافت تسهیلات، اظهار کرد: چایکاران می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به ادارات چای شهرستان مراجعه و بعد از طی مراحل اداری نسبت به دریافت این تسهیلات در بانک ‌های عامل اقدام کنند.

جهانسار ادامه داد: تسهیلات سرمایه‌ای برای چایکاران با نرخ کارمزد 4 درصد و با دوره بازپرداخت 4 ساله است تا برای عملیاتی همچون انواع هرس، کف بری، احیای باغات رها شده، تامین ماشین آلات کشاورزی و استقرار سسیتم های آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه امسال تسهیلات پرداختی برای هر یک از عملیات‌های ذکر شده بیشتر از سال گذشته خواهد بود، افزود: سال گذشته برای احیاء باغات هر هکتار 25 میلیون تومان ، برای هرس کف بر 15 میلیون تومان، هرس کمر بر10 میلیون تومان و برای دریافت ماشین آلات 80 درصد مبلغ فاکتور خرید پرداخت شد و امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها این مبالغ افزایش خواهد یافت.

جهانساز درباره جزئیات تسهیلات پرداختی به کارخانه‌های چای نیز گفت: تسهیلات برای کارخانه‌ها تا مبلغ 600 میلیون تومان برای برندسازی و بهسازی با سود 7 درصد و بازپرداخت 4 ساله بود که از بعد از طی مراحل اداری در سازمان چای کشور و از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز