خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

می‌توان سقف شاخص را پس گرفت/ ورود نقدینگی حقیقی‌های بزرگ با اعلام نتایج برجام

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۹۹۵

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اگر برجام تعیین تکلیف شود شاهد ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌های بزرگ آنهایی که سرمایه خود را بلوکه کردند و منتظر اعلام نتیجه نهایی برجام هستند، خواهیم بود.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: شاخص در هفته گذشته با عدد یک میلیون و 270 هزار و 744 آغاز به کار کرد و در پایان هفته به عدد یک میلیون و 305 هزار و 495 واحد رسید.

وی ادامه داد: بازار سرمایه در حال جمع کردن قدرت نقدینگی است و به مرور خود را آماده رشد بزرگ می‌کند و می‌توان پیش بینی کرد در مرحله اول این رشد شاخص به یک میلیون و 600 هزار واحد می‌سد و در مرحله دوم در کمتر از یک سال می‌توان سقف شاخص را پس گرفت به شرطی که هیچ گونه دستکاری و خللی در آن ایجاد نشود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با گزارش افزایش نرخ پالایشی‌ها در هفته آتی می‌توان انتظار داشت یک هیجان کوتاه‌مدت در این گروه مشاهده کنیم. به توجه به حمایت از گروه خودرویی به زودی یک رالی هم در این گروه می‌توان دید.

وی گفت: در سایر گروه‌ها مانند سیمان و فولادی با افزایش نرخ دوباره شرکت‌های سیمانی و رفع نرخ گذاری دستوری در بورس کالا برای این گروه هم تقاضا افزایش می‌یابد.

زهراکار با اشاره به میزان ورود نقدینگی به بازار اظهار داشت: البته هنوز هم اثری از ورود نقدینگی در بازار نیست و تنها اثر مخربی می‌توان در بازار مشاهده کرد و بازار از آن تاثیر می‌پذیرد روند مذاکرات برجام است که هر روز اخبار ضد و نقیض از آن منتشر می شود.

وی تاکید کرد: اگر برجام تعیین تکلیف شود شاهد ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌های بزرگ آنهایی که سرمایه خود را بلوکه کردند و منتظر اعلام نتیجه نهایی برجام هستند، خواهیم بود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز