خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

هیاهو برای هیچ!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۹۳۰

هادی شریفی در یادداشتی به حواشی ایجاد شده در مورد انتصاب برخی از خبرنگاران در پست‌های تخصصی خود یعنی روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای پرداخته است.

اخیراً لیستی از برخی انتصابات شستا در فضای مجازی منتشر شده که طبق معمول باز عده‌ای جهت به حاشیه بردن این شرکت، داد "وا ویلا چه شده است" سر داده اند. لیست منتشره حاکی از این است که تعدادی از خبرنگاران در پست‌های تخصصی خود یعنی روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشغول فعالیت‌اند.

تعداد 5 نفر از این افراد روزنامه نگار به عنوان عضو هیئت مدیره حکم گرفته اند، نگاه تک بعدی به شخصیت حرفه‌ای یک خبرنگار نگاه اشتباهی است. یک خبرنگار در کنار اینکه شم خبرنگاری دارد می تواند فارغ التحصیل رشته تخصصی باشد و این بدان معنی نیست که یک خبرنگار می‌تواند تنها کار خبرنگاری کند. سوال این است اگر برای تصدی پست روابط عمومی یا مشاور رسانه‌ای باید از چه تخصصی استفاده کرد تا حاشیه سازان دست از حاشیه سازی بردارند؟

چگونه یک کشتی گیر یا تکواندو کار می‌تواند عضو شورای شهر باشد اما یک خبرنگار نمی‌تواند روابط عمومی یک شرکت باشد، ای کاش ملاک انتقادها هم حزبی بودن یا نبودن فلان و بهمان شخص با ما نباشد. چه بسیار خبرنگارانی که امروزه جز مسئولین رده بالای نظام هستند.

علی خصریان، سید نظام الدین موسوی نمایندگان فعلی مجلس و بیژن نوباوه نماینده اسبق مجلس، دکتر احمد توکلی بنیانگذار سایت الف و روزنامه رسالت و عضو فعلی تشخیص مصلحت نظام، دکتر زاکانی موسس هفته نامه پنجره و سایت جهان نیوز و رئیس کنونی مرکز پژوهش های مجلس، فریدون وردی نژاد، کرباسچی و مرحوم محتشمی پور نیز از خبرنگاران و فعالان رسانه ای بودند که توانستند از خبرنگاری به پست عالی در سطح کشور برسند. پس کار خبرنگاری یک محدودیت برای انتصابات نیست.

اتفاقا یک خبرنگار به دلیل قابلیت جستجو برای یافتن حقیقت، اشراف به فضای سیاسی و اقتصادی روز می تواند بسیار بیشتر از سایر افراد در پست خود موفق باشد. در حالی که این روزها کشور درگیر بیماری کرونا و نبود واکسن ، تحریم ها و فشار اقتصادی و قطعی برق است ، آیا باید مساله اصلی کشور پست های میانی چند خبرنگار در شرکت های کوچک باشد؟ خبرنگارانی که سر جمع پرداختی بسیار ناچیز است.

این روزها کشور به یک دولت و حکومت فراگیر ملی نیاز دارد، ملاک های اصلاح طلب و اصولگرا، چپ و راست و قرمز و آبی را باید کنار گذاشت و برای نظام هر چه در توان است انجام داد. در واکنش ها باید دقت کرد و  اختلاف سلیقه ها نباید باعث به حاشیه راندن تولید شود.

هادی شریفی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز