خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا؛

فروشندگان گل و گیاه مجاز به فعالیت در ایام همه‌گیری کرونا شدند/ کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید گل در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۷۱

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از قرار گرفتن فروشندگان گل و گیاه در ردیف گروه شغلی یک و مجاز به فعالیت در همه‌گیری کرونا خبر داد و گفت: گزارش‌های گل‌فروشان حاکی از کاهش 30 تا 40 درصد تولید و عرضه گل در برخی استان‌ها است.

اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بازار گل را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فروش گل به ناگهان 70 تا 80 درصد کاهش یافت و رکود بی‌سابقه بر بازار حاکم شد.

وی ادامه داد: کسادی بازار موجب شده برخی گلفروش‌ها و گلخانه‌داران اقدام به دور ریختن گل‌ها و بستن مغازه کنند که نتیجه آن زیان و ورشکستگی بود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در این شرایط تعطیلی‌های پی‌درپی اصناف با همه ‌گیری‌های کرونا شرایط را بدتر کرد، افزود: اتحادیه گل‌فروشان همراه با گلخانه‌داران تلاش‌های زیادی کردند تا با ارائه راهکار تولیدکنندگان گل باقی مانده را از شرایط سخت پیش آمده نجات دهند.

به گفته وی؛ تلاش‌ها و پیگیری‌های اتحادیه و تولیدکنندگان نتیجه داد و توانستند با همکاری اتاق اصناف تهران، صنف گلفروشان را در گروه شغلی یک ثبت کنند.

شاهرخی تصریح کرد: با دریافت موافقت ستاد ملی مبارزه کرونا صنف گل‌فروش‌ها در گروه یک شغلی قرار گرفته و تعطیلی اصناف شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما از تمام اعضای صنف خواسته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در نهایت دقت بکار گیرند، ضمن اینکه بازرسان اتحادیه به صورت مدام و بر عملکرد و نحوه فعالیت آنها جهت رعایت تمام موارد بهداشتی نظارت کامل خواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران همچنین از کاهش 30 تا 40 درصد تولید گل در برخی استان‌ها خبر داد و افزود: این کاهش تولید علاوه بر تاثیر رکود بازار گل مربوط به بالا رفتن هزینه‌های تولید در گلخانه است.

شاهرخی گفت: در حال حاضر تنها گلخانه‌های در چرخه تولید باقی مانده‌اند که از توان مالی مناسب برخودار هستند و امکان رقابت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز