خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

احداث بیش از ۹۰ درصد خدمات روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید توسط وزارت راه و شهرسازی/ کمبود مدرسه در شهرهای جدید وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۲۰۳

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد جامعه شهری دارای زیرساخت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داریم.

به گزارش ایلنا ، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز ۲۱ تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با فرمان رییس‌جمهوری انجام شد، گفت: یکی از وجوه متمایز دولت تدبیر و امید به ویژه در دوره وزارت مهندس اسلامی علاوه بر تحویل واحدهای مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر مسکن در قالب اقدام ملی، اهتمام به تکمیل و تحویل خدمات روبنایی و زیربنایی و زیرساخت‌های اجتماعی سکونت پایدار بوده است. به گونه ای که هم‌اکنون با ایجاد این خدمات محیط شهرهای جدید محیط مناسبی برای زندگی شهروندان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مدرسه، فضاهای فرهنگی، فضاهای ورزشی، مذهبی و درمانی، خدمات زیربنایی اعم از خطوط انتقال آب، فاضلاب و برق، گاز و تصفیه خانه ها توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید احداث شده است. در دو سال گذشته ۸۸۰۰ میلیاردتومان از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و مشارکت با بخش خصوصی در احداث خدمات روبنایی و زیربنایی هزینه شده است و مرتب افتتاح پروژه‌ها در مجموعه شهرهای جدید به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در احداث خدمات در قالب مراکز محلات محقق شد. ترکیبی از پروژه های انتفاعی و غیرانتفاعی به بخش خصوصی واگذار شد و آنها به سرعت احداث خدمات را در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ایجاد جامعه شهری دارای زیرساخت‌های مدنی، فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داریم تا در ادامه حرکت ارتقا زندگی در شهرهای جدید ۵۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی فرهنگی و اجتماعی شامل مدارس، مراکز فرهنگی و سرای محلات و همچنین مجموعه‌های اداری احداث شود.

طاهرخانی بهره‌مندی از اصول معماری ایرانی-اسلامی را در ساخت شهرهای جدید از ویژگی‌های احداث واحدهای مسکونی در شهرهای جدید عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های اجتماعی برای شکل‌گیری اجتماع خدمات شهری با دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۲۱ تیرماه ۱۲۳ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی با فرمان رییس‌جمهوری افتتاح و شروع عملیات خواهد شد که شامل ۳۰ مدرسه، ۲۱ مرکز فرهنگی، ۲۶ پارک و فضای ورزشی و تجاری خواهد بود. اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها به یکهزار و ۵۷۰ میلیاردتومان است.

طاهرخانی تصریح کرد: با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و با توجه به رشد ۷ برابری جمعیت در شهرهای جدید در مقایسه با سایر شهرها کمبود مدرسه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد خدمات روبنایی و زیربنایی در مجموع شهرهای جدید توسط وزارت راه و شهرسازی احداث شده است. ۲۰۰ مدرسه ای که در سه سال گذشته احداث شد توسط شرکت عمران شهرهای جدید بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز