خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی سنندج در گفت‌وگو با ایلنا:

سهم مرز کردستان از قاچاق لوازم خانگی کمتر از ۱۰ درصد است/ کولبری قانونی شکل گرفت!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۳۹

رییس اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد لوازم خانگی قاچاق از طریق مرزهای کردستان وارد می‌شود چون تمامی مبادی ورود وخروج توسط هنگ مرزی بسته شده و قبلا هم فقط روزنه‌های محدود و مبادی مشخص کولبری آن هم با پرداخت عوارض مشخص باز بود.

سید کمال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد میزان قاچاق لوازم خانگی از مرزهای کردستان اظهار کرد: مرزهای کردستان کوهستانی، صعب العبور و ناهموار  هستند و قاچاق کالاهایی مانند لوازم خانگی به صورت کولبری به دلیل وزن و حجم آن بسیار محدود، سخت و سنگین است. هر نفر اگر بتواند روزانه یک دستگاه وارد می‌کند که نهایتا این آمار بسیار کمی در مقابل واردات ته لنجی و ملوانی و وارداتی که در تحت  پوشش قانون به صورت کانتینیری در جنوب کشور انجام می‌شود، است.

وی همچنین افزود: البته از سال ۹۷ روال واردات ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز کشور از جمله لوازم خانگی در مرزهای کردستان و غرب کشور شکل قانونی به خود گرفته و دولت تخفیفاتی را برای مرز نشینان غرب قائل شده که مجبور به قاچاق نباشند. کولبری در چارچوب قانون و با پرداخت حقوقات گمرکی با تخفیف برای کولبران و‌ مرزنشینان شکل گرفته که متاسفانه مدتی کوتاه است در استان کردستان اجرایی شده و توسط کارگزار و استفاده از معافیت مرزنشینان ادامه دارد.

رییس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه با اشاره به واردات قاچاق یا قانونی لوازم خانگی از مرزهای جنوب تصریح کرد: لذا با توجه به مسائل مذکور عمده واردات قانونی و غیرقانونی لوازم خانگی سال‌ها است از مرز‌های دریای جنوب کشور وارد می‌شود چون هم از تخفیفات خوبی برای انها قائل می‌شدند و هم سهل و آسان‌تر انجام می‌گیرد.

حسینی در مورد میزان قاچاق صورت گرفته از مرز کردستان برآورد کرد: به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ درصد لوازم خانگی قاچاق از طریق مرزهای کردستان وارد می‌شود چون تمامی مبادی ورود و خروج توسط هنگ مرزی بسته شده و قبلا هم فقط روزنه‌های محدود و مبادی مشخص کولبری آن هم با پرداخت عوارض مشخص باز بود که در این شرایط به صورت بسیار ناچیز و با روند کند واردات انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز