خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

قیمت پایین نفت باب میل تولیدکنندگان سنتی/ ایران بی‌دغدغه به بازار برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۲۰

این کارشناس حوزه نفت تاکید کرد: مادامی که عرضه نفت زیاد می‌شود، قیمت نفت نیز معقول است و سهم بازار کماکان دست تولیدکنندگان سنتی می‌ماند.

بهروز نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تصمیم اخیر اوپک‌پلاس اظهار داشت: در واقع افزایش قیمت نفت خطر بزرگی برای تولیدکنندگان نفت است، گرچه بالا رفتن قیمت منجر به افزایش درآمد لحظه‌ای تولیدکنندگان می‌شود اما در مقابل سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های جایگرین بیشتر شده و در میان‌مدت مصرف نفت کم خواهد شد.

وی افزود: تولید روزانه اعضای اوپک، اوپک‌پلاس و رقبا وابسته به قیمت نفت است، ضمن اینکه تولید نفت شیل متفاوت از نفت‌های متعارف بسرعت قابلیت آغاز و توقف تولید دارد.

این کارشناس حوزه نفت تاکید کرد: مادامی که عرضه نفت زیاد می‌شود قیمت نفت نیز معقول است و سهم بازار کماکان دست تولیدکنندگان سنتی می‌ماند، از این منظر تصمیم تولیدکنندگان مبنی بر افزایش عرضه تصمیمی بجا و برای در دست داشتن بازار و بیرون راندن رقبای تازه‌وارد از جمله شیل است.

وی با اشاره به تاثیر تصمیم اوپک‌پلاس بر بازگشت ایران به بازار گفت: هرچه میزان عرضه کم شود، تقاضا افزایش یافته و امکان بازاریابی برای ایران سهل‌تر خواهد بود اما در عین حال بازگشت ایران و سهم‌گیری از بازار تحت‌تاثیر تصمیمات سهمیه‌بندی و توافق کاهش تولید نیست، ایران هر زمان این امکان را داشته باشد و اراده کند می‌تواند رقم قبلی صادرات یعنی 2.5 بشکه خود را روانه بازار کند.

نامداری خاطرنشان کرد: البته احیای بازار جهانی نفت منبعث از شیوع و یا کم شدن ویروس کرونا است بنابراین در صورت احیای برجام احیای بازار نفت ایران کار چندان سختی نیست و موانع بزرگی پیش‌رو ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز