خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران/ مشکل بیمه کامیون‌های مسیر افغانستان حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۷۲۰

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان اظهار داشت‌: تقاضای سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران کمی بیشتر شده که ممکن است دلایل دیگری داشته باشد اما با این بی‌ثباتی‌ها همزمان شده است.

حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد تاثیر بی‌ثباتی‌های اخیر در افغانستان بر تجارت با ایران اظهار کرد: وضعیت بی‌ثباتی در افغانستان بر اثر پیش‌روی طالبان به تازگی شروع شده اما در صورت ادامه این روند حتما روند صادرات ایران به این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ادامه این روند بر تجارت ایران و افغانستان تاثیر منفی خواهد گذاشت، صادرکنندگان و همینطور خریداران در افغانستان در این شرایط صبر می‌کنند تا روند کمی ثبات پیدا کند.

رییس انجمن سرمایه‌گذای‌های مشترک ایرانی و خارجی اضافه کرد: تقاضای سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران کمی بیشتر شده که ممکن است دلایل دیگری داشته باشد اما با این بی‌ثباتی‌ها همزمان شده است. تعداد مجوزهای صادره برای سرمایه‌گذاران افغانستانی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده، البته تا مراحلی مانند ارائه طرح، مشارکت، غیره طی و عملیاتی شود دست کم چندماه طول می‌کشد و باید دید چه مقدار از آن عملی می‌شود. همچنین ارزش سرمایه‌گذاری نیز مهم است؛ ممکن است 10 نفر سرمایه‌گذاری کنند اما هر کدام 300 هزار دلار باشد که باهم 3 میلیون دلار شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با اعلام خبر حل شدن مشکل بیمه کامیون‌های مسیر ایران و افغانستان گفت: مشکل بیمه کامیون‌هایی که از ایران به سمت افغانستان می‌روند حل شده است. بعد از آتش‌سوزی‌هایی که در مرز ایران و افغانستان اتفاق افتاد و خسارات زیادی وارد شد، احتیاط نیز بیشتر شده و کامیون‌ها را بیمه می‌کنند. کار بیمه همین است که با افزایش ریسک، قیمت بیمه بیشتر شود اما این کار را انجام می‌دهند. قبلا شرکت‌ها اصلا کامیون‌هایی که به سمت افغانستان بودند را بیمه نمی‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز