خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رییسه اتاق ایران و پاکستان در گفت‌وگو با ایلنا:

فاجعه در سیستان و بلوچستان؛ اقتصاد و تجارت کاملا تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۳۸

عضو هیئت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان اظهار داشت:‌ در استان سیستان و بلوچستان همه ادارات شامل گمرک و بانک‌ها تعطیل هستند و مسائل اقتصادی و تجاری نیز تعطیل شده‌اند.

محمود تهی‌دست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد شرایط تجارت با وجود بسته شدن مرزهای پاکستان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان شرایط فقر بسیار نامطلوب است و باید در مورد آن فکر اساسی شود. کسانی که در این منطقه نیستند نمی‌دانند که چه فاجعه‌ای اینجا در حال رخ دادن است.

وی افزود: متاسفانه در مورد سیستان و بلوچستان کوتاهی می‌شود، آقایانی که ادعا می‌کنند به اقتصاد مردم کمک می‌کنند بهتر است به فریاد مردم اینجا برسند. سلامتی مردم مهم‌ از تجارت و حق این مردم است، اگر شرایطی که سیستان و بلوچستان درگیر آن هستیم در تهران یا شهر دیگری بود بازهم واکنش‌ها به این شکل بود؟ من برای آقایان متاسف هستم که در این شرایط گرفتاری‌های دیگری دارند.

عضو هیئت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان با اشاره به تعطیل شدن تجارت در سیستان و بلوچستان گفت: اینجا همه ادارات شامل بانک‌ها، گمرک و... بسته هستند حتی اگر مرز هم باز شود تجارت  کار خاصی نمی‌تواند کار کند. وقتی گمرک تعطیل است تجارت هم تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه اقتصاد استان سیستان و بلوچستان تعطیل است، اینها کمکاری‌های بوده که انجام شده و امروز مردم هزینه آن را می‌پردازند. این گرفتاری‌ها کوتاهی‌های مدیران رده بالا است، اگر امروز ما این مشکلات را داریم همه کوتاهی این آقایان است.

تهی‌دست در ادامه بیان کرد: مشکل آب و برق و حتی اکسیژن وجود دارد، شهر زاهدان با این جمعیت آب و برق ندارد. تا چه زمانی قرار است به این مردم وعده داده شود؟ بیشتر مردم اینجا کارگر روزمزد هستند و مشکل معیشت دارند. باید برای این استان یک فکر اساسی شود.اوایل شیوع کرونا کمک معیشتی می‌شد چرا الان اینها نیست؟ چرا کمکی نمی‌کنند تا مردم در خانه‌هایشان بمانند؟ اگر کرونا اینها را از بین نبرد گرسنگی از بین می‌برد. تا چه زمانی قرار است این شرایط ادامه پیدا کند؟ چطور می‌خواهند به خدا و بنده خدا جوابگو باشند؟

وی همچنین خاطرنشان ساخت: امیدواریم همه این مسائل حل شود و مردم سلامتی و شرایط قبل خودشان را بازیابی کنند و خیلی زود با کمترین هزینه از این شرایط عبور کنیم. مدیرانی که از دفاتر خود بیرون نمی‌آیند که باد به آنها نخورد، راه بیافتند و اگر واقعا می‌خواهند به مردم خدمت کنند جانشان را هم در این راه بدهند. کادر درمان با شجاعت جان خود را برای این کار گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز