خبرگزاری کار ایران

فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار سرمایه پس از ۱۰ ماه به ثبات رسید/ امیدواریم حقوقی‌ها با فشار فروش مواجه نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۵۲

یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه پس از 10 ماه به تازگی به ثبات رسیده، اظهارداشت: امیدواریم از این پس با اعمال دستورالعمل‌های مخرب، حقوقی‌ها با فشار فروش مواجه نشوند.

شایان زهراکار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلایل صعودی شدن شاخص در روزهای اخیر اظهار داشت: بازار سرمایه هفته گذشته با شاخص یک میلیون و 219 هزار و 380 واحد آغاز به کار کرد و در پایان هفته به یک میلیون و 248 هزار و 100 رسید. در هفته گذشته شاهد آن بودیم که با حفظ تعادل و بدون هیچ‌گونه فشار برای فروش و عوامل هیجانی که اثرات تخریبی در بازار دارند، شاخص روند صعودی به خود گرفت.

وی ادامه داد: پس از گذشت 10 ماه نزولی، می‌توان داشت بازار در شرایط ثبات و بدون عوامل تخریب رو به رشد باشد و شاهد اعمال و اجرای هیچ‌گونه دستورالعملی که باعث فشار در فروش شود، نباشیم. 

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه پس از 10 ماه به تازگی به ثبات رسیده، اظهارداشت: امیدواریم از این پس با اعمال دستورالعمل‌های مخرب، حقوقی‌ها با فشار فروش مواجه نشوند. 

زهراکار تاکید کرد: از هفته قبل شاهد ورود نقدینگی از سوی حقوقی‌ها و حقیقی‌ها در بازار هستیم و با این روند روز به روز نقدینگی در بازار سرمایه افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به تدریج شاهد خروج نقدینگی از سایر بازارهای موازی و ایجاد رکود در این بازارها خواهیم بود. همچنین به موازات آن با کاهش نرخ سپرده بانکی، نقدینگی در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل سیاسی موثر در بازار آغاز مذاکرات برجام است، گفت: همچنین مهمترین عامل ایجاد ثبات در بازار انتخاب رییس جمهور جدید و اعلام حمایت وی قبل از انتخابات با حظور در تالار بورس بوده‌ است.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به سایر عوامل موثر در ثبات در بازار و صعودی شدن شاخص اظهار داشت: این روزها شاهد اعلام گزارش شرکت‌ها و برگزاری مجامع و اعلام سودسازی شرکت‌ها و سود تقسیمی در مجامع هستیم و طبق گزارش‌ها سود شرکت‌ها به طور چشمگیری افزایش داشته که باعث رونق بازار و ایجاد تعادل در هفته‌های آتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز